نرخ تورم ژاپن به نیم درصد هم نرسید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در کشور ژاپن نرخ تورم به حد 0/4 رسیده که لباس و کفش با تورم 1/3 درصدی بیشترین نرخ تورم را داشته است و پس از این بخش نیز آب و برق با تورم 1/2 درصدی و حمل و نقل با 1/2 درصد قرار دارند.

نرخ تورم ژاپن به نیم درصد هم نرسید

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، متوسط نرخ تورم ژاپن در 12 ماه منتهی به مارس بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح 0/4 درصد باقی ماند که این رقم کمترین تورم ثبت شده در طول 9 ماه اخیر بوده است.

در بین بخش های مختلف، لباس و کفش با تورم 1/3 درصدی بیشترین نرخ تورم را داشته است و پس از این بخش نیز آب و برق با تورم 1/2 درصدی و حمل و نقل با 1/2 درصد قرار دارند.

از سوی دیگر نیز کمترین تورم مربوط به مراقبت های درمانی با 0/7 درصد بوده است و پس از این بخش، ارتباطات با یک درصد قرار دارند.

بانک مرکزی ژاپن با توجه به نرخ تورم پایین و کمبود نیروی کار در دوراهی سختی برای تعیین راستا آینده سیاست های پولی خود قرار گرفته است.

سیاست های انبساطی بانک مرکزی ژاپن در حال حاضر بزرگ ترین بسته محرک در بین کشورهای جهان محسوب می شود و اکنون برخی از اقتصاددانان با انتقاد از این سیاست خواستار تغییر رویه کنونی این کشور شده اند.

4141

در ایران هم هیچگونه تورمی نداریم

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1158

به "نرخ تورم ژاپن به نیم درصد هم نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ تورم ژاپن به نیم درصد هم نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید