نگاهی به 30 روز حکومت نظامی در کشمیر، به جای شکنجه به ما شلیک کنید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وضعیت این روزهای کشمیر آنقدر وخیم شده که حتی صدای رسانه های غربی از جمله بی بی سی را نیز بلند نموده است.

نگاهی به 30 روز حکومت نظامی در کشمیر، به جای شکنجه به ما شلیک کنید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از کشمیر نامه، نیروهای امنیتی در کشمیر (تحت کنترل هند) به کتک زدن و شکنجه کردن در پی تصمیم دولت هند برای لغو خودمختاری منطقه، متهم شده اند.

گزارشگر بی بی سی از چندین روستایی که گفته بودند آن ها با چوب و کابل مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و شوک های الکتریکی به آنها داده شده است، گزارش تهیه نموده است.

ساکنان چندین روستا شکنجه ها را نشان دادند. اما گزارشگر بی بی سی قادر به تایید این اتهامات به طور رسمی نبود و ارتش هند آن ها را بی پایه و اساس خوانده است.

حکومت نظامی و محدودیت های اعمال شده، کشمیر را حدود سی روز است که به حالت تعطیل درآورده است و از 5 آگوست (15 مرداد) زمانی که ماده 370 لغو شده تاکنون اطلاعات بسیار کمی از وضعیت مردم منتشر شده است.

ده ها هزار سرباز در منطقه مستقر شده اند و حدود 3000 نفر از جمله رهبران سیاسی، تاجران و فعالان بازداشت شده اند. بسیاری از آن ها به زندان های خارج از ایالت کشمیر منتقل شده اند.

مقامات هند می گویند که این اقدامات بازدارنده است و برای حفظ نظم و قانون در ایالت کشمیر با اکثریت مسلمان است که اکنون به دو بخش زیر نظر حکومت مرکزی تقسیم شده است.

بعضی از مردم هند از لغو ماده 370 استقبال نموده و از نارندا مودی نخست وزیر به خاطر اتخاذ تصمیم جسورانه تقدیر نموده اند. این حرکت به طور گسترده توسط رسانه های اصلی مورد حمایت قرار گرفته است.

اما حقیقت چیست و در کشمیر چه می گذرد:

گزارشگر بی بی سی نوشت: حداقل شش روستا را در مناطق جنوبی کشمیر که به عنوان مرکز مبارزان مسلح علیه هند در چند سال گذشته فعالیت داشته اند، ملاقات کردم. گزارش های مشابهی را از چندین نفر در تمام این روستاها دیدم که در یورش های شبانه، مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

پزشکان و مقامات بهداشتی نمی خواهند در مورد بیماران با خبرنگاران صحبت نمایند، اما روستائیان زخم هایی را که گفته می گردد توسط نیروهای امنیتی به آنها وارد شده است را به خبرنگاران نشان می دادند.

ساکنان یکی از این روستاها می گویند: درست چند ساعت پس از اینکه هند تصمیم جدید خود در مورد کشمیر را گفت، ارتش جستجوی خانه به خانه را آغاز کردند.

دو برادر دیگر گفتند که به منطقه ای خارج از روستا برده شدند که تقریباً ده دوازده نفر دیگر از روستا نیز در آنجا بودند. آن ها از افشای هویت خود وحشت داشتند: آن ها ما را کتک می زدند. ما از آن ها پرسیدیم: ما چه کار نموده ایم؟

یکی از روستاییان گفت: آن ها نمی خواهند چیزی بشنوند و چیزی نمی گویند، فقط ما را کتک می زنند.

عده ای دیگر از نوع شکنجه ها می گفتند: آنها ما را با لگد زدند، از چوب و کابل و شوک الکتریکی استفاده می کردند. وقتی به خاطر شکنجه های زیاد بیهوش می شدیم با شوک الکتریکی ما را به هوش می آوردند. وقتی با چوب می زدند و فریاد می زدیم، دهان ما را با گِل پر می کردند و می بستند. به آنها گفتیم که بی گناه هستیم. از آنها پرسیدیم که چرا این کار را می نمایند اما آنها به ما گوش ندادند. من به آنها گفتم که ما را کتک نزنید بلکه به جای آن به ما شلیک کنید. دعا می کردم که خدا جان من را بگیرد زیرا شکنجه ها غیرقابل تحمل بود.

یک جوان دیگر می گفت که نیروهای امنیتی مدام از او می خواستند تا اسامی کسانی که سنگ پرتاب نموده اند را بگوید او به سربازان گفته بود که کسی را نمی شناسد. سپس به او دستور دادند که عینک، لباس و کفش هایش را درآورد.

او گفت: وقتی که لباسم را درآوردم، آنها تقریبا دو ساعت با چوب و میله بی رحمانه مرا زدند. هر وقت بی هوش می شدم، برای به هوش آوردن (من)، به من شوک وارد می کردند.

وی اضافه نمود: اگر آنها دوباره با من این کار را بنمایند، من حاضرم هر کاری را انجام بدهم. حتی اسلحه هم برمی دارم. من نمی توانم هر روز این کارها را تحمل کنم.

این جوان اضافه نمود که سربازان به او گفتند که به همه اهالی روستای خود هشدار دهد که اگر کسی در هرگونه تظاهراتی شرکت کند، با عواقب مشابهی روبرو خواهد شد. همه کسانی که در روستاها با آنها صحبت کردیم معتقدند که نیروهای امنیتی این کار را برای ترساندن روستاییان انجام داده اند.

ارتش هند در بیانیه ای خطاب به بی بی سی گفت که هیچ غیرنظامی را دستگیر ننموده است، هیچ اتهام خاصی از این قبیل به اطلاع ما نرسیده است. سخنگوی ارتش, سرهنگ امان آناند گفت: اینها احتمالا ً با عوامل خصمانه برانگیخته شده اند.

وی اضافه نمود: اقداماتی برای حفاظت از غیرنظامیان صورت گرفته است و از طرف ارتش, هیچ زخمی یا تلفاتی گزارش نشده است.

در روستای دیگری, جوانی را ملاقات کردیم که ارتش او را تهدید نموده بودند که اگر خبرهایی درباره گروه های مسلح کشمیری به آنها ندهد، او را شکنجه خواهند کرد. وقتی امتناع کرد, آن قدر کتک خورد که دو هفته بعد هم نتوانست به پشت دراز بکشد. او می گوید: اگر این کار ادامه پیدا کند، چاره ای جز ترک خانه ندارم. آن ها طوری ما را کتک می زنند که انگار حیوان هستیم. آن ها ما را انسان نمی دانند.

مردی دیگر که جراحات خود را به ما نشان داد گفت که او را روزی زمین می کشیدند و حدود 15 سرباز به شدت با کابل ها، تفنگ، چوب و میله های آهنی او را می زدند. او می گفت: نیمه هوشیار بودم. آن ها ریش من را انقدر محکم کشیدند که احساس کردم دندان هایم از بین خواهند رفت و حتی می خواستند ریش او را آتش بزنند که سرباز دیگری مانع می گردد.

در روستای دیگر، مرد جوانی را ملاقات کردیم که می گفت برادرش دو سال قبل به حزب المجاهدین - یکی از بزرگ ترین گروه های مبارزه با حاکمیت هند در کشمیر - پیوسته است.

او گفت: آن ها دست ها و پاهای من را بستند و من را وارونه آویزان کردند و بیش از دو ساعت من را کتک زدند. در این شکنجه ها یک پای او شکست.

ارتش این ادعاها را رد کرد و در گزارش خود به بی بی سی گفت: 20 مورد از مجموع 37 مورد توسط کمیسیون حقوق بشر ملی در پنج سال گذشته بی اساس بوده است و 15 مورد آنالیز شده است و تنها در سه مورد اتهامات در حال آنالیز هستند. در این بیانیه اضافه نموده است که آن هایی که گناهکار شناخته شدند مجازات می شوند.

این ادعای ارتش هند در شرایطی است که دو سازمان برجسته حقوق بشر کشمیری، طی سه دهه گذشته گزارش های مستندی را از موارد نقض حقوق بشر در کشمیر منتشر نموده اند.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل همچنین خواهان تشکیل کمیسیون تحقیق (COI) برای انجام تحقیقات جامع مستقل بین المللی درباره اتهامات نقض حقوق بشر در کشمیر شده است.

این کمیسیون گزارشی 49 صفحه ای را در رابطه با افراط نیروهای امنیتی در منطقه منتشر نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 519

به "نگاهی به 30 روز حکومت نظامی در کشمیر، به جای شکنجه به ما شلیک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به 30 روز حکومت نظامی در کشمیر، به جای شکنجه به ما شلیک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید