تور گرجستان: هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، گرجستان یکی از مقاصد محبوب گردشگری خارجی ایرانیان، خصوصا در فصل تابستان است. شاید شما هم بخواهید بدانید هزینه سفر به گرجستان چقدر است.

تور گرجستان: هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجستان جزو کشورهایی است که هزینه سفر به آن برای ایرانیان، چندان زیاد نیست و افرادی که توانایی مالی میانهی دارند، به راحتی می توانند با تور گرجستان به این کشور سفر نمایند. معقول بودن هزینه سفر به گرجستان باعث شده است که دو شهر بزرگ و مهم این کشور یعنی تفلیس و باتومی به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان تبدیل گردد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید و نمی دانید هزینه سفر به آن چقدر است، این مطلب می تواند راهنمای خوبی باشد.

قبل از شروع تعطیلات در گرجستان، احتیاج دارید تا حدود هزینه های سفر را تخمین بزنید و برای همین امر، خبرنگاران در ادامه، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داد.

هزینه هتل و مرکز اقامت

گزینه های اقامتی در گرجستان، بسیار متنوع هستند و شامل هتل های مجلل، میانه و آپارتمان ها و خوابگاه ها می شوند. با اینکه تعدادی از هتل های شهر برای اقامت، زیاد مناسب نیستند؛ اما چندین هتل زیبا در تفلیس وجود دارد که شاید ترک کردن آن ها برای شما سخت باشد.

هزینه اقامت در هاستل های این کشور (حتی تفلیس که مرکز آن است) بسیار مقرون به صرفه بوده و بین پنج تا 20 دلار است. هزینه هتل هم در سفر میانه و مالی بین 25 تا 40 دلار و در سفر لوکس بالاتر از 80 دلار است.

به طور میانه هزینه اقامت یک هتل سه ستاره در گرجستان 58 دلار، هتل چهار ستاره 104 دلار و هتل پنج ستاره 288 دلار است.

در تفلیس، مرکز این کشور قیمت هتل های دو ستاره از سه تا 91 دلار، هتل های سه ستاره از 19 تا 247 دلار، هتل های چهار ستاره از 43 تا 158 دلار و قیمت هتل های پنج ستاره هم از 139 تا 276 دلار متغیر است.

برای آشنایی بیشتر با هتل های تفلیس می توانید آن ها را در خبرنگاران ببینید و اطلاعاتی از قبیل قیمت، آدرس و... مربوط به آن را به دست آورید.

باتومی یکی دیگر از شهرهای محبوب این کشور برای گردشگران است. قیمت هتل های دو ستاره این شهر از 25 تا 179، قیمت هتل های سه ستاره از 18 تا 149، هتل های چهار ستاره از 55 تا 179 دلار و هتل های پنج ستاره از 98 تا 184 دلار متغیر است.

هزینه غذا و رستوران

غذا در گرجستان، نسبتا مقرون به صرفه است؛ به خصوص اگر به بازارهای محلی بروید و محصولات تازه را به صورت مستقیم از کشاورزان خریداری کنید؛ اما اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید، باید بدانید که نسبت به دیگر شهرهای اروپایی، خوار و بار موجود در سوپرمارکت ها با قیمت مناسبی فروخته می گردد.

قیمت غذاهای ساده و مقرون به صرفه قیمت در این شهر از سه دلار شروع می گردد. قیمت یک وعده غذا در رستوران های میان رده این شهر از 6 تا 15 دلار متغیر است. بعلاوه در یک رستوران نه چندان گران قیمت، یک وعده غذا با قیمت پنج دلار هم عرضه می گردد و قیمت یک وعده غذا برای دو نفر همراه با دسر و پیش غذا، 20 دلار است.

قیمت یک وعده غذای فست فود ترکیبی در رستوران های مک دونالد یا رستوران های مشابه چهار دلار است. خاجاپوری یکی از غذاهای محلی محبوب گرجستان بوده که در واقع نان پر شده با پنیر است. قیمت این غذای محبوب از 0.42 تا 0.83 دلار متغیر است.

جالب است بدانید که در گرجستان رستوران هایی پیدا می شوند که غذای ایرانی هم سرو می نمایند؛ به عنوان مثال قیمت یک پرس چلوجوجه یا چلوکباب از هفت تا 11 دلار فرق دارد.

هزینه حمل ونقل عمومی

قیمت بلیط یک طرفه مترو در شهر تفلیس 0.20 دلار است. کرایه تاکسی از 1 دلار شروع می گردد و به ازای هر کیلومتر 0.20 دلار و برای هر ساعت در اختیار، دو دلار است. نرخ کرایه مصوب تاکسی از فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر 10 دلار است.

هزینه بازدید از برترین جاذبه ها

اگر در پی کاهش هزینه های سفر هستید و می خواهید با کمترین بودجه به گرجستان سفر کنید، می توانید فعالیت های گردشگری رایگان نظیر بازدید از بعضی جاهای تماشای گرجستان را در برنامه خود بگنجانید. افرادی که به موزه علاقه دارند، عاشق این کشور می شوند؛ زیرا بلیط بسیاری از مکان های تاریخی گرجستان با میانگین حدود 1.25 دلار، به طرز باورنکردنی ای، مقرون به صرفه و ورود به ده ها مکان دیگر نیز رایگان است.

میانه هزینه استفاده از سرگرمیات و بازدید از تماشای های تفلیس 66 دلار است. قیمت مناسب ترین جاذبه تفلیس 9 دلار (تور پیاده روی و تله کابین تفلیس) و گران ترین سرگرمی تفلیس (که در واقع تور پیاده روی در قسمت قدیمی شهر است) 220 دلار است. محبوب ترین سرگرمیات تفلیس شامل تور یک روزه بازدید از تفلیس و قسمت قدیمی آن با قیمت 40 دلار و شهربازی متاتسمیندا با قیمت 23 دلار می گردد.

در باتومی هم بازدید از باغ گیاه شناسی باتومی را که هزینه بازدید از آن برای بزرگسالان 12 دلار، برای دانش آموزان 6 دلار و برای بچه ها زیر 12 سال رایگان است، از دست ندهید. از دیگر سرگرمیات باتومی می توان به دلفیناریم باتومی اشاره نمود. هزینه تماشای نمایش دلفین ها در روز 14 لاری و عصر 16 لاری بوده و هزینه شنا با دلفین ها برای بچه ها سه تا 16 سال 100 لاری و برای افراد بزرگ تر 150 لاری است.

بودجه یک هفته سفر

اگر برای سفر یک هفته ای به کشور زیبای گرجستان، برنامه ریزی نموده اید، بهتر است که بازدید از مرکز را با چندین مقصد تماشای دیگر ترکیب کنید. هزینه مکان های اقامتی در دیگر شهرها مقرون به صرفه تر از تفلیس است؛ اگرچه بسته به نوع هتل ممکن است قیمت ها بالاتر برود. هزینه غذاخوردن در رستوران ها نیز حدودا نصف هزینه ها در مرکز است.

برترین روش برای سفر در گرجستان، اجاره کردن خودرو است که روزانه حداقل 30 دلار هزینه دارد؛ هرچند میانگین هزینه اجاره خودرو، حدود 50 دلار می گردد. البته، اگر قصد رانندگی در کشور خارجی را ندارید، می توانید از گزینه های دیگر حمل و نقل بهره ببرید؛ به عنوان مثال برای بعضی از مقاصد خاص می توانید از قطار و تقریبا برای سفر به همه جای گرجستان، از مینی بوس یاری بگیرید.

در واقع، بلیط تک سفره قطار از تفلیس به کوتائیسی در فصول خلوت گردشگری، حدود چهار دلار و سفر به باتومی، حدود 9 دلار، هزینه دارد.

بودجه برای دو هفته سفر

در یک برنامه سفر دو هفته ای می توانید از منطقه ها بیشتری در گرجستان تماشا کنید و برای این منظور، به جای مینی بوس، با قطار به شهرهای اصلی بروید و کمی پول صرفه جویی کنید. در جریان باشید که قطارها کمی کند هستند و قطاری که با سرعت بالا به باتومی می رود، تنها استثنای این سیستم است؛ هرچند می توانید تا رسیدن به مقصد، کتاب بخوانید و راجع به گرجستان، اطلاعات بیشتری کسب کنید، به کارتان برسید یا حتی با محلی ها وارد مکالمه شوید.

وقتی برای بازدید از شهر مستیا و اوشگولی (Ushguli)، به منطقه سوانتی سفر می کنید، شاید مجبور شوید برای راستا بین مستیا تا اوشگولی، یک تاکسی دربست بگیرید. با وجود اینکه چندین مینی بوس بین این دو شهر تردد می نمایند؛ اما برنامه زمانی آن ها، سر ساعت نیست و ممکن است برنامه های شما را به هم بریزد.

همان طور که گفتیم، در خارج از تفلیس، هزینه مکان های اقامتی و غذا کمتر است؛ اما یادتان باشید که مستیا به مقرون به صرفهی دیگر شهرها نیست و این منطقه کوهستانی به شدت به صنعت گردشگری وابستگی دارد. بیشتر مکان های اقامتی آن نیز، مهمان خانه یا خانه محلی ها است؛ پس انتظار اتاق های بسیار مجلل را نداشته باشید. بعضی از این اقامتگاه ها حتی شامل دو یا سه وعده غذای خانگی در طول روز می شوند. راهی بهتر از این برای تجربه غذاهای محلی سراغ دارید؟ قیمت اتاق ها در مهمان خانه های مستیا، برای یک نفر از 15 دلار و برای دو نفر از 20 دلار شروع می گردد.

در سفر به گرجستان، شهر ساحلی باتومی، بیشترین هزینه را روی دست شما خواهد گذاشت؛ به خصوص اگر در ماه های تابستان به آنجا بروید. قیمت ها در فصل داغ گردشگری به صورت سرسام آوری، بالا می فرایند.

باتومی، گزینه های متنوعی برای اقامت دارد که از هتل های بین المللی زنجیره ای تا آپارتمان ها و خوابگاه ها را در بر می گیرد. البته گزینه های مقرون به صرفهی نیز در این شهر وجود دارد؛ اما باید بدانید که آن ها بسیار سریع، رزرو می شوند؛ پس بلافاصله پس از تصمیم گیری درباره سفر به گرجستان، رزرو خود را انجام بدهید. در طول ماه های تابستان، هزینه میانگین یک آپارتمان، حدود 50 تا 60 دلار است؛ در حالی که هزینه اتاق در هتل های بین المللی زنجیره ای مانند شرایتون یا رادیسون می تواند حدود سه برابر آن تمام گردد.

منبع: کجارو / tripadvisor.co.uk / globalprice.info / lonelyplanet
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2126

به "تور گرجستان: هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید