همکاری معاونت علمی در اجرای پروژه های ملی سخت افزاری و فضایی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، سورنا ستاری در جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان حوزه ICT که با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات برگزار گردید، با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات در حوزه استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان از گذشته فعال بوده است، گفت: این معاونت الگویی را با وزارتخانه های مختلف پیگیری می نماید که توسعه اکوسیستم، طرح های پرچم دار و ملی و حمایت های عمومی از سرفصل های این الگو است.

همکاری معاونت علمی در اجرای پروژه های ملی سخت افزاری و فضایی

وی به اجرای چندین پروژه ملی در حوزه فضایی و سخت افزاری در این بخش تاکید نمود و اضافه نمود: در حوزه سخت افزاری برای برطرف عقب ماندگی احتیاج به حمایت های قانونی برای حضور شرکت های بزرگ داریم.

ستاری توضیح داد: ما آمادگی داریم با همکاری وزارت ارتباطات چندین پروژه بزرگ ملی به خصوص در حوزه سخت افزاری را اجرایی کنیم.

وی به شرایط توسعه اکوسیستم حوزه ICT اشاره نمود و اضافه نمود: توسعه این اکوسیستم ها و پارک های فناوری احتیاج به تجدید نظر برای تسریع در راه اندازی دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارک های فناوری اشاره نمود و گفت: اگر در این حوزه از بخش خصوصی حمایت گردد این بخش می تواند با پیگیری های خود بخش دولتی را نیز فعال کند.

ستاری از پیشنهاد وزیر ارتباطات برای تشکیل کارگروه تهیه پیش نویس حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه ICT استقبال و ابراز امیدواری کرد این پیش نویس ظرف یک هفته آینده آماده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2257

به "همکاری معاونت علمی در اجرای پروژه های ملی سخت افزاری و فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری معاونت علمی در اجرای پروژه های ملی سخت افزاری و فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید