هنگ کنگ؛ درگیری شدید پلیس با معترضان همزمان با جشن 70 سالگی چین کمونیست (

به گزارش مجله سفرنامه دبی، سی تن در جریان اعتراضات امروز دستگیر شده اند و دست کم یک نفر در نتیجه شلیک مستقیم نیروهای پلیس از ناحیه سینه زخمی شده است.

هنگ کنگ؛ درگیری شدید پلیس با معترضان همزمان با جشن 70 سالگی چین کمونیست (

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

از هنگ کنگ خبر می رسد همزمان با برگزاری جشن های هفتادمین سالگرد به قدرت رسیدن حزب کمونیست چین در روز سه شنبه 9 مهر ، پلیس با معترضان هوادار دموکراسی در خیابان ها درگیر شده است.

به گزارش خبرنگاران، بنابر گزارش روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ سی تن در جریان اعتراضات دستگیر شده اند و دست کم یک نفر در نتیجه شلیک مستقیم نیروهای پلیس از ناحیه سینه زخمی شده است. پلیس هنگ کنگ از شرح دراین باره خودداری نموده است.

به گزارش یورونیوز، منابع بیمارستانی همچنین از مجروح شدن دست کم پانزده تن دیگر از معترضان خبر داده اند که حال یک تن از آن ها وخیم گزارش شده است.

مقامات انتظامی هنگ کنگ در مقابل گفته اند استفاده شورشیان از مایعات اسیدی و خورنده علیه پلیس باعث آسیب به چندین مامور و گزارشگر شده است.

در همین حال نیروهای امنیتی با ماشین های آب پاش و شلیک گاز اشک آور سعی در متفرق ساختن معترضانی دارد که در منطقه اداری و دولتی هنگ کنگ اجتماع نموده اند. ساختمان مجلس هنگ کنگ نیز در پی ناآرامی تخلیه شده است.

هم اکنون بیش از 12 ایستگاه متروی هنگ کنگ تعطیل شده و نیروهای امنیتی با حضور در اماکن عمومی این شهر به کنترل کارت شناسایی شهروندان و جستجوی کیف های آن ها می پردازند.

معترضان به دولت محلی هنگ کنگ پیشتر در فراخوانی خواهان برگزاری تظاهرات در این شهر شده بودند. آنها از روز سه شنبه که مصادف با هفتادمین سالگرد استقرار حکومت کمونیستی در چین است به عنوان روز خشم یاد نموده اند. این در حالی است که پلیس هنگ کنگ برگزاری هرگونه تجمع را در روز سه شنبه ممنوع اعلام نموده بود.

پلس هنگ کنگ روز دوشنبه نسبت به وضعیت بسیار بسیار خطرناک در این شهر هشدار داده بود و مقامات محلی معترضان را متهم نموده بودند که قصد دارند دست به خشونت بزنند. دولت محلی هنگ کنگ از معترضان به عنوان شورشگران افراطی یاد نموده است.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ نیز برای شرکت در مراسم سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین در پکن به سر می برد.

تنش و درگیری بین معترضان و پلیس هنگ کنگ روزهای شنبه و یکشنبه گذشته در آستانه جشن های هفتادمین سالگرد استقرار حکومت کمونیستی افزایش یافته بود.

معترضان به دولت محلی هنگ کنگ از ماه ژوئن (خرداد) تاکنون با برگزاری تظاهرات در این شهر به تضعیف اصل یک کشور، دو نظام سیاسی که در سال 1997 میلادی با واگذاری کنترل مستعمره سابق بریتانیا به دولت چین مبنای حاکمیت نهاده شد اعتراض نموده اند. تظاهرات هنگ کنگ در ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد متهمان به چین شروع شد.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز دوشنبه وعده داده بود که پکن به اصل یک کشور، دو نظام سیاسی در اداره هنگ کنگ وفادار خواهد ماند.

در هفتادمین سالروز تشکیل حکومت چین، پلیس با تظاهرکنندگان در هنگ کنگ درگیر شده است

دولت هنگ کنگ روز سه شنبه مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد استقرار حکومت کمونیستی را تحت تدابیر شدید امنیتی و به شکل غیرعلنی برگزار کرد. این مراسم از سال 1997 تاکنون حتی در شرایط نامناسب جوی نیز در در ملاء عام برگزار شده بود.

کمیسیون اروپا نیز روز سه شنبه خواهان کاهش تنش و خویشتنداری در هنگ کنگ شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 477

به "هنگ کنگ؛ درگیری شدید پلیس با معترضان همزمان با جشن 70 سالگی چین کمونیست (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگ کنگ؛ درگیری شدید پلیس با معترضان همزمان با جشن 70 سالگی چین کمونیست ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید