واشنگتن: اقدامات پکن در منطقه مورد اختلاف با ویتنام غیرسازنده و تحریک آمیز است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: آمریکا روز گذشته خاطرنشان کرد، از رفتارهای تهدیدآمیز و خطرناک در دریای جنوبی چین بین ویتنام و چین به شدت نگران است و از دو طرف خواست تا خویشتنداری خود را حفظ نمایند.

واشنگتن: اقدامات پکن در منطقه مورد اختلاف با ویتنام غیرسازنده و تحریک آمیز است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش هایی در مورد اقدام یک کشتی چینی در واژگونی و غرق نمودن کشتی های ویتنامی در دریای جنوبی چین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به این اقدام واکنش نشان داد.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید نمود: کوشش چین برای توسعه یک میدان نفتی در منطقه مورد اختلاف در دریای جنوبی چین اقدامی تحریک آمیز و غیر سازنده برای امنیت منطقه به شمار می رود. ما به شدت نگران این گونه رفتارهای تهدیدآمیز توسط کشتی ها در منطقه مورد اختلاف هستیم.

وی اضافه کرد: ما از همه طرف ها می خواهیم تا به شیوه ای مناسب و امن رفتار نموده و خویشتنداری خود را حفظ کنند و ادعاهای مرزی خود را به وسیله مسالمت آمیز و دیپلماتیک و بر اساس قوانین بین المللی حل و فصل کنند.

وزارت خارجه ویتنام روز گذشته بیان کرد، یک کشتی چینی دو فروند کشتی ویتنامی را در آب های دریای جنوبی چین غرق نموده است. در این حادثه 6 نفر زخمی شدند. این حادثه تنها چند روز پس از سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آسیا رخ داده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 428

به "واشنگتن: اقدامات پکن در منطقه مورد اختلاف با ویتنام غیرسازنده و تحریک آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: اقدامات پکن در منطقه مورد اختلاف با ویتنام غیرسازنده و تحریک آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید