سرانجام ساخت دو برج فانوس دریایی در دریای چین جنوبی توسط پکن

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در حالیکه تنش ها در منطقه مناقشه آمیز دریای چین جنوبی به دلیل اهداف چین در این منطقه افزایش یافته است، این کشور ساخت دو برج فانوس دریایی را به اتمام رساند.

سرانجام ساخت دو برج فانوس دریایی در دریای چین جنوبی توسط پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، مراسم ساخت این دو برج فانوس دریایی بر روی صخر ه های (مصنوعی) کاترون و جانسون در جزایر اسپراتلی برگزار گردید.

در حالی که چین ادعاهایی را درباره دریای چین جنوبی مطرح می نماید کشورهایی مانند ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی نیز ادعاهایی در این باره دارند. این منطقه غنی از منابع انرژی بوده و سالانه پنج تریلیون دلار مبادلات تجاری دریایی در آن صورت می گیرد.

چین روز آدینه تاکید نمود این کشور اقدامات نقض کننده کشورهای دیگر را به بهانه آزادی دریانوردی در آبهای سرزمینش تحمل نخواهد کرد. این اظهارات در حالی بیان می گردد که آمریکا در نظر دارد ناوگان دریایی خود را به محدوده 12 مایلی جزایر ساخته شده در منطقه اسپراتلی بفرستد.

در مقابل واشنگتن اعلام نموده است که حق مالکیت پکن را درباره چندین جزیره مصنوعی که این کشور در منطقه اسپراتلی ساخته است به رسمیت نمی شناسد و ناوگان دریایی آمریکا به اقدامات خود در چارچوب قوانین بین المللی ادامه خواهد داد.

همین مساله یکی از مسایل تنش برانگیز در روابط چین و آمریکا است.

به همین دلیل پکن اعلام نموده است که اقدامات این کشور در این منطقه در راستای یاری به دریا نوردی و کشتیرانی و تحقیقات در این باره، محافظت محیط زیستی و امنیت دریانوردی است. هم چنین مقامات چینی اعلام نموده اند که تاسیسات دیگری را نیز در این منطقه خواهند ساخت تا در این منطقه به کشورهای دیگر و عبور و مرور کشتی ها در خطوط کشتیرانی در این منطقه خدمات بهتری ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 597

به "سرانجام ساخت دو برج فانوس دریایی در دریای چین جنوبی توسط پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام ساخت دو برج فانوس دریایی در دریای چین جنوبی توسط پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید