ورزش پایتخت و 87 شهر ایران قرمز شد! خبرنگاران

به گزارش مجله سفرنامه دبی، از امروز تهران به همراه 87 شهرستان دیگر در بالاترین سطح تعطیلی در حوزه ورزش قرار گرفته است و با تعطیلی مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخر های سرپوشیده، باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی روبه رو خواهد بود.

ورزش پایتخت و 87 شهر ایران قرمز شد! خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، بر اساس آخرین اعلام مربوط به رنگ بندی شهر ها و استان های کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، هم اکنون 88 شهرستان قرمز، 139 شهرستان نارنجی، 198 شهرستان زرد و 23 شهرستان آبی هستند که از این تعداد 42 شهرستان شامل هفت مرکز استان از امروز (دوشنبه) در شرایط قرمز قرار گرفته ند.

همچنین شرایط شیوع ویروس کرونا در تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از امروز قرمز اعلام شده است و 54 شهرستان از جمله شش مرکز استان اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد از امروز نارنجی شدند.

طبق جدول گروه های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در گروه شغلی دو، استخر های سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار معین شده اند.

ورزش در مناطق قرمز

بر اساس اعلام رنگ بندی شهر ها از نظر شیوع ویروس کرونا، مشاغل دو، سه و چهار یعنی فعالیت مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخر های سرپوشیده، باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی در مناطق قرمز ممنوع است.

ورزش در مناطق نارنجی

در شرایط نارنجی یا سطح هشدار 2 محدودیت های مشاغل سطح 3 و 4 در آن ها اجرا می شود؛ بنابراین استخر های سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار در مناطق نارنجی مجاز به فعالیت نیستند.

ورزش در مناطق زرد

همچنین مناطقی که در شرایط زرد قرار دارند شامل محدودیت در سطح شغلی 4 هستند که به باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی مربوط می شود.

شرایط تهران از آذرماه 98 تا کنون

از ابتدای آذرماه سال جاری بود که شهر های ایران بر اساس میزان مبتلایان به ویروس کرونا، از قرمز تا سفید تقسیم بندی شده بودند. تهران از ابتدای آذر تا نیمه این ماه، در شرایط قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار داشت و با شدیدترین محدودیت های ورزشی در سطح 2، 3 و 4 که شامل تعطیلی مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخر های سرپوشیده، باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی روبه رو شد.

از 15 آذرماه، اما تهران از نظر شیوع ویروس به رنگ نارنجی تغییر پیدا کرد و بر این اساس با کاهش محدودیت های سطح 2 که شامل تعطیلی مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی همراه شد و در پایتخت صرفا شاهد تعطیلی استخر های سرپوشیده، باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی بودیم.

این فرایند، اما تا 20 دی ماه که شرایط تهران از نظر شیوع ویروس از نارنجی به زرد تغییر پیدا کرد، ادامه یافت و از 20 دی تا هفتم فروردین ماه سال جاری، شرایط پایتخت به رنگ زرد باقی مانده و صرفا با محدودیت های سطح 4 که شامل تعطیلی باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی خلاصه شد.

با این وجود از هشتم فروردین ماه سال 1400، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قرار دریافت تهران در شرایط نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا خبر داد و با گذشت بیش از یک هفته امروز (دوشنبه) 16 فروردین ماه سال جاری پایتخت در شرایط قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1757

به "ورزش پایتخت و 87 شهر ایران قرمز شد! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش پایتخت و 87 شهر ایران قرمز شد! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید