پلی استیشن استودیوی بازی سازی بلوپوینت گیمز را خرید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شرکت تفریح های تعاملی سونی بالاخره به صورت رسمی اعلام نمود که استودیو بلوپوینت گیمز را تصاحب نموده است. آن ها در این سال های اخیر همواره همکاری خوبی با سونی داشته اند و اکنون به جمع استودیوهای داخلی این شرکت اضافه شده اند.

پلی استیشن استودیوی بازی سازی بلوپوینت گیمز را خرید

بلوپوینت و پلی استیشن سالیان زیادی است که با هم همکاری داشته اند که شروع آن به دوران پلی استیشن 3 بازمی گردد. با این حال، دو اثر اخیر بلوپوینت یعنی بازسازی بازی شادو آو کلوسوس برای پلی استیشن 4 و بازسازی دیمونز سولز برای پلی استیشن 5 بزرگ ترین موفقیت آن ها به تعداد میرود و همین دو اثر که بازخورد بسیاری خوبی را هم از منتقدان دریافت کردند، استودیو بلوپوینت گیمز را نزد هواداران محبوب تر کرد. اکنون، پس از موفقیت بازسازی دیمونز سولز که سونی به تازگی اعلام نموده است این بازی توانسته بیش از 1.4 میلیون نسخه فروش داشته باشد، سونی تصمیم گرفت تا این استودیو را به جمع استودیوهای پلی استیشن اضافه کند.

در حالی که بلوپوینت تا به این لحظه فقط روی ریمستر یا ریمیک بازی های مختلف کار نموده است، مدیر این استودیو یعنی مارکو تراش (Marco Thrush) در مصاحبه خود با سایت IGN شرح می دهد که آن ها اکنون روی یک محتوای اورجینال کار خواهند کرد. البته، واژه محتوای اورجینال کمی ابهام دارد و جزئیات بیشتری هم اعلام نشده است. مشخص نیست که این محتوای نو با یک اثر کاملا نو مربوط است یا قرار است بازی نوی از یکی از مجموعه آثار قدیمی سونی باشد.

او درباره این موضوع بیان نموده است: درباره پروژه بعدی ما، در حال حاضر ما روی یک محتوای اورجینال کار می کنیم. نمی توانیم بیشتر درباره آن صحبت کنیم اما این قدم بعدی در جهت تکامل استودیو ما است. انتقال از ساخت بازسازی های ساده تر (ریمستر) تا بازسازی های کامل (ریمیک) آزمونی برای ما محسوب می شد تا بتوانیم با کوشش بیشتر خودمان را به قدم بعدی نزدیک کنیم. در زمانی که کلکسیون ریمستر گاد آو وار را خلق می کردیم (برای پل استیشن 3)، ما فقط 15 نفر بودیم اما اکنون تعداد کارکنانمان به 70 نفر رسیده است و در زمان اوج ساخت بازسازی دیمونز سولز این تعداد به 95 نفر هم رسیده بود. (البته در فرایند توسعه بازی برون سپاری هم اجرا شده بود.)

وی در ادامه اضافه می نماید: استودیو ما افراد بسیار باتجربه را درون خود دارد. میانگین تجربه کارکنان استودیو در صنعت بازی های ویدیویی حدود 15 سال است و همه آن ها از استودیو هایی می آیند که به توسعه بازی های اورجینال خود مشغول بوده اند. اینگونه نیست که ما فقط جمعی از توسعه دهندگانی باشیم که فقط برای خلق بازسازی بازی ها آموزش دیده ایم. درون قلب های خود، ذهنیت ساخت بازی های تازه و اورجینال خود را داریم و اکنون بالاخره با پشتیبانی سونی برای آن آماده ایم. می خواهیم نشان دهیم که چه کارهایی می توانیم انجام دهیم و بعلاوه نشان دهیم که پلی استیشن می تواند چه کارهایی انجام دهد.

اگرچه استودیو بلوپوینت گیمز را به نام استادان ساخت بازسازی بازی های مختلف می شناسیم، اما این هیجان انگیز است که بالاخره فرصتی برای آن ها فراهم شده است تا بتوانند اثر تازه ای را که متعلق به خودشان است، خلق نمایند. البته، ممکن است به این زودی شاهد معرفی بازی آن نو آن ها نباشیم. در این میان بعضی از شایعه ها هم وجود دارد که علاوه بر یک بازی کاملا نو، آن ها روی یک پروژه کوچک تر که بازسازی یکی از بازی های سونی است، کار می نمایند. با این حال، در حال حاضر نمی توانیم این شایعه را جدی بگیریم.

هرمن هالست، رییس استودیوهای پلی استیشن، درباره دلیل تصاحب بلوپوینت و اضافه کردن این استودیو به استودیو های پلی استیشن می گوید: بلوپوینت اکنون در موقعیتی قرار گرفته است که به ندرت می توان استودیو خارجی دیگری را تصور کرد که بهتر از آن ها پلی استیشن را بشناسد؛ زیرا آن ها در طول این سال ها با بسیاری از استودیوهای ما همکاری داشته اند و روی بسیاری از آثار بزرگ و نمادین ما کار نموده اند.

هالست در ادامه صحبت های خود اشاره می نماید که او قبلا تجربه راهنمایی یک استودیوی مستقل را داشته است و به همین دلیل قصد نداشته فشار بیشتری را برای مذاکرات برای خرید این استودیو به بلوپوینت وارد کند. به همین دلیل، هالست ابتدا اجازه داده که استودیوی بلوپوینت با تمرکز کامل روی ساخت بازی دیمونز سولز کار کند تا پس از عرضه آن مذاکرات جدی برای تصاحب این استودیو انجام گردد.

مدیر استودیوی بلوپوینت گیمز هم درباره این موضوع می گوید: در تمامی این سال ها، ما عاشق کار کردن با پلی استیشن بوده ایم. واقعا هیچکس دیگری وجود ندارد که بخواهیم به جای پلی استیشن با آن ها همکاری کنیم. بنابراین، ما با آن ها مذاکره کردیم و در نتیجه چنین اتفاقی افتاد. حال، آینده ما بسیار روشن است. همان طور که هرمن می گوید، فرصت های بسیاری در مقابل ما وجود دارد. ما حمایت کامل سونی را در اختیار داریم. لزومی ندارد که ما از نظر تعداد کارکنان به یک استودیوی بزرگ و بسیار بزرگ تبدیل شویم، اکنون ما یاری های زیادی را از طرف سونی خواهیم داشت که می تواند نیازهای ما را رفع و فرهنگ درون استودیو ما را هم حفظ کند.

بلوپوینت گیمز چهارمین استودیویی است که در امسال به استودیوهای پلی استیشن اضافه شده است. آن ها چندی پیش هم به ترتیب استودیوهای هاو س مارک، نیکسس سافتور و فایراسپرایت را خریداری نموده بودند. البته استودیو فایراسپرایت که خود به تازگی به وسیله سونی خریداری شده است، چند روز پیش استودیو کوچک فابریک گیمز را که در گذشته با آن ها همکاری داشته، خریداری کرد.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2006

به "پلی استیشن استودیوی بازی سازی بلوپوینت گیمز را خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن استودیوی بازی سازی بلوپوینت گیمز را خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید