پول باج از دست هکرهای شبکه سوخت رسانی آمریکا پرید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، گرداننده گروه باج افزاری دارک ساید خاطرنشان کرد کنترل سرورهای خود و بخشی از پولی که از باج گیری به دست آورده بود را از دست داده است.

پول باج از دست هکرهای شبکه سوخت رسانی آمریکا پرید

دارکساپ که گرداننده گروه باج افزاری دارک ساید است، در پستی که توسط دیمیتری اسمایلانتس، تحلیلگر شرکت اطلاعاتی رکوردِد فیوچرز مشاهده شد، روز آدینه گفت چند ساعت پیش ما دسترسی به بخش عمومی زیرساخت خود شامل بلاگ، سرور پرداخت و سرور داس را از دست دادیم.

گرداننده دارک ساید همچنین گفت: وجوه رمزامرز از سرور پرداخت آنها که میزبان پرداخت باج است، برداشت شده است.

دارک ساید عامل حمله سایبری به شرکت کلونیال پایپ لاین است که گرداننده بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکاست و روزانه 100 میلیون گالن بنزین، دیزل و سوخت جت منتقل می نماید. سیستم این شرکت پس از این که هدف حمله سایبری نهاده شد آدینه گذشته تعطیل شد و جایگاههای سوخت را با کمبود بنزین روبرو کرد و به افزایش قیمتهای سوخت منجر شد. قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار از سال 2014 به بالای سه دلار در هر گالن افزایش پیدا کرد.

بلومبرگ نیوز روز پنج شنبه به نقل از دو منبع مطلع گزارش نموده بود شرکت کلونیال پایپ لاین به هکرهای اروپای شرقی که حمله باج افزاری آنها به تعطیلی بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکا منجر شد، حدود پنج میلیون دلار باج به شکل رمزارز پرداخت نموده است.

خبر قطع دسترسی گروه دارک ساید به سرورهایش یک روز پس از این اعلام شد که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفت ما تدابیری را پیگیری خواهیم کرد تا توانایی این هکرها برای فعالیت را مختل کنیم. وی گفته بود هیچ شواهدی از این که دولت روسیه در این حمله دست دارد، وجود ندارد اما افرادی که در این حمله دست داشته اند در روسیه زندگی می نمایند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اظهارات اسمایلانتس ممکن است به معنای آن باشد که آمریکا اقداماتی را برای مختل کردن امکان فعالیت این مجرمان سایبری اتخاذ نموده است. اما ممکن است تلاشی در جهت تعطیلی زیرساخت رایانه ای و شبکه تحت اداره توسط این هکرها و فرار با پول باج گیری شده باشد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1835

به "پول باج از دست هکرهای شبکه سوخت رسانی آمریکا پرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول باج از دست هکرهای شبکه سوخت رسانی آمریکا پرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید