پیشکسوتان صنایع دستی در قاینات مورد تجلیل قرار گرفتند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به مناسبت هفته صنایع دستی 6 نفر از پیشکسوتان صنایع دستی قاین تجلیل شدند.

پیشکسوتان صنایع دستی در قاینات مورد تجلیل قرار گرفتند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی حمید عباس زاده رئیس اداره شهرستان قاین گفت: هفته صنایع دستی بهانه لطیفی است تا به شکلی هر چند اندک، از زحمات پیشکسوتان صنایع دستی تقدیر به عمل آید.

او اضافه نمود: متولد شدن در کشوری که قدمتی به وسعت تاریخ دارد و طی هزاران سال آداب، سنن، رسوم، آیین ها، مراسم بومی، هنرهای سنتی و صنایع دستی در آن شکل گرفته، بالیده و به بلوغ رسیده، همزمان مایه مباهات و احساس مسئولیت است. کشوری که شعاع تاثیرات فرهنگی آن تا هزاران کیلومتر آن سوتر، چشم و دل را آهنگین می نوازد.

عباس زاده اضافه نمود: صنایع دستی ایران در تنوع، گستردگی و زیبایی کم نظیر است. کششی در خود دارد که دل و دیده هر جوینده هنرشناسی را به سوی خود جذب می کند. هنرمندان فعال در صنایع دستی، طی اعصار و نسل به نسل، از آنچه آموخته یا خود به آن اضافه نموده اند به اخلاف خود آموزش داده و با لبخندی که نشان از رضایت دارد، زندگی و بالندگی آن را به دست جانشینانشان به نظاره نشسته اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قاین ادامه داد: در این برنامه تجلیل که با حضور کارشناسان معاونت صنایع دستی استان و در آخرین روز از هفته صنایع دستی انجام شد، ضمن حضور در منزل 6 نفر از موسفیدکرده ها که متواضعانه در گمنامی زندگی می کنند، با تقدیم لوح سپاس و هدایا، تقدیر به عمل آمد.

عباس زاده همچنین گفت: شهرستان قاینات با دارا بودن بیش از 20 رشته صنایع دستی، از جایگاهی وزین و تاثیرگذار در استان برخوردار است؛ بالطبع، تعداد هنرمندان و فعالان در حوزه صنایع دستی شهرستان، رقم قابل توجهی است که در تولید محصولات با کیفیت و تنوع مطلوب نیز رقابت سالم و گرمی با یکدیگر دارند.

او اضافه نمود: طی سال های اخیر، با تدابیر و برنامه ریزی سازمان های دولتی که در امر اشتغال دخیل هستند، تسهیلات مناسبی با نرخ مناسب و دوره بازپرداخت مناسب به متقاضیان واجد شرایط در صنایع دستی شهرستان پرداخت شده که ماحصل آن افزایش کمی، کیفی و تنوع تولید و افزایش اشتغال بوده است. تفاوت معنی دار و مثبت به وجود آمده نسبت به قبل با حمایت، هماهنگی و نظارت مستمر دستگاه های مجری، ممکن شد و نتایج تلاش ها به تدریج به بار می نشیند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قاین بیان نمود: به همین مناسبت و در آخرین روز از هفته صنایع دستی از کارگاه های فعال دریافت کننده تسهیلات اشتغال صنایع دستی در شهرستان قاین با حضور کارشناس معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بازدید شد. این کارگاه ها در مرکز شهرستان و روستاهای اسفشاد، شیرمرغ و فلک فعال هستند و در این بازدید نحوه فعالیت و هزینه کرد تسهیلات دریافتی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1274

به "پیشکسوتان صنایع دستی در قاینات مورد تجلیل قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشکسوتان صنایع دستی در قاینات مورد تجلیل قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید