چهارمین بازنشر یک رمان نوجوان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران (پانا) - یک جعبه پیتزا برای ذوزنقه کباب شده، رمان نوجوان که به قلم جمشید خانیان نخستین بار در سال 1391 منتشر شده بود برای چهارمین بار بازنشر شد.

چهارمین بازنشر یک رمان نوجوان

به گزارش روابط عمومی کانون، خانیان در این رمان - که در زمره ادبیات داستانی وحشت قرار می گیرد - روایت گر زندگی خانواده ای سه نفره از طبقه متوسط شهری است که به یک آپارتمان نقل مکان می نمایند و در آن شرایط تازه زندگی، اتفاقاتی برای شان رخ می دهد که مایه ساخت ماجرای داستان می گردد.

این خانواده از پدر، مادر و یک دختر نوجوان به نام آنا تشکیل شده است. مادر آنا به موسیقی و پرورش گل علاقه دارد ولی پدرش به ریاضیات علاقه مند است و همه چیز را با اعداد و اشکال هندسی شرح می دهد...

فرایند داستانی این رمان با شخصیت هایی باورپذیر به خوبی ترس و وحشت ناشی از اتفاق های مشکوک و عجیب داستان را به خواننده منتقل می نماید. اسباب کشی به منزل جدید و اتفاق های پس از آن بستری است برای بیان شنمایندگی روابط انسان ها؛ که نویسنده کوشش نموده است به خوبی از عهده این کار بربیاید.

مخاطب رمان یک جعبه پیتزا برای ذوزنقه کباب شده گروه سنی نونگاه یا نوجوانان بالای 12 سال است و نویسنده در بخشی از کتاب برای خوانندگان اثر آورده است: کلافگی را نمی گردد با شمردن اعداد اول از بین برد. کلافگی یک حالت است. حالتی که نشان می دهد... نشان می دهد که یک نفر مثل من، از رودررو شدن با... با یک وضعیتی که... که آزارم می دهد، بله با یک وضعیتی که آزارم می دهد، ناراحت و بی تاب می شوم. مثل گرما، گرما آزارم می دهد. من با شمردن اعداد اول نمی توانم گرما را از بین ببرم. نمی توانم. باید کولر را روشن کنم. این جوری گرما از بین می رود. ولی .. ولی اگر کولر نبود چی؟... اگر... کولر...

این رمان در همین حال با قرار دریافت در هفتمین فهرست لاک پشت پرنده شامل کتاب های برگزیده پاییز 1391 پیروز به دریافت 3 لاک پشت پرنده شد و در سال 1392 نیز همراه با دلقک نوشته هدی حدادی دیگر کتاب کانون، پیروز به دریافت سومین جایزه کتاب مهر(طه) شد.

یک جعبه پیتزا برای ذوزنقه کباب شده نوشته جمشید خانیان و طراحی جلد پژمان رحیمی زاده در چاپ چهارم خود با شمارگان 2هزار و 500 نسخه و قیمت 22هزار تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان روانه بازار کتاب شده است.

شمارگان این رمان 128 صفحه ای نیز در مجموع به 20هزار نسخه رسیده است.

یادآوری می گردد این کتاب در سایت اینترنتی فروش محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir و در فروشگاه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه مندان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1488

به "چهارمین بازنشر یک رمان نوجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین بازنشر یک رمان نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید