کتاب روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی منتشر شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، کتاب روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی توسط شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی منتشر شد.

کتاب روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی منتشر شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، کتاب روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی تالیف اکبر سلیمان نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه پیغام نور توسط شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی منتشر شد.

این کتاب در دو مجلد شامل 6 فصل و 168 صفحه و 5 فصل و 152 صفحه منتشر شد.

در قسمت پیشگفتار این کتاب آمده است: اگر چه به طور کلی برنامه های درسی و به ویژه برنامه درسی مطالعات اجتماعی وظایف انتقال میراث فرهنگی و بسط آن را برعهده دارند، اما در فرآیند آموزش نباید تنها به انتقال صرف میراث فرهنگی بسنده کرد. به همین دلیل در برنامه درسی مطالعات اجتماعی کوشش می گردد تا ضمن انتقال و بسط باورها و ارزش های اجتماعی، زمینه های نقد و ارزیابی اخلاقی هنجارها از سوی دانش آموزان به وجود آید تا ان ها بتوانند هنجارهای اجتماعی را بر مبنای آموزه های اسلامی نقد نمایند.

تحولات دانش جهانی درباره یادگیری، حل مسائل یادگیری فراگیران را ایجاب می نماید. از این رو متخصصان تعلیم و تربیت می کوشند تا شیوه هایی بیایند که با استفاده از آن ها، بچه ها امروزی را برای زیستن در دنیای پیش بینی ناپذیر فردا آماده کرد. در این راستا، براساس مصوبات سند تحول بنیادین، برنامه درس ملی و همسوسازی برنامه های درسی دوره ابتدایی با برنامه درسی ملی، رویکرد جدیدی اتخاذ و کوشش شده است که بین چهار عرصه اصلی یادگیری در برنامه درسی ملی یعنی خود، خلقت(آفرینش)، خلق(دیگر انسان ها) و خالق متعال، ارتباط منسجم، منطقی و معناداری به وجود آید و زمینه پرورش تفکر و ایجاد ایمانی عمیق نسبت به ارزش های الهی و انسانی فراهم گردد.

لازم به ذکر است سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها سمت و دانشگاه فرهنگیان در انتشار این اثر به شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی یاری نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 552

به "کتاب روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید