کمتر از یک روز تا شناختن برنده توپ طلای 2022؛ بنزما طلایی می گردد؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، دوشنبه شب مراسم اهدای توپ طلای فرانس فوتبال در شهر پاریس انجام می گردد و بهترین بازیکن فوتبال دنیا به انتخاب این مجله معتبر فرانسوی معرفی می گردد.

کمتر از یک روز تا شناختن برنده توپ طلای 2022؛ بنزما طلایی می گردد؟

در سالی که پیش بینی می شد که مراسم اهدای توپ طلا و جایزه The Best فیفا به صورت همزمان برگزار گردد، مقام های برگزارکننده این مراسم در فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم گرفتند که زمان برگزاری را تغییر دهند تا بار دیگر این دو جایزه با فاصله از یکدیگر اهدا شوند.

جایزه توپ طلا قرار است بر اساس عملکردی که هر بازیکن در جریان دیدارهای فصل گذشته داشته اهدا گردد اما جایزه The Best تا خاتمه جام جهانی 2022 در قطر صبر خواهد نمود تا عملکرد بازیکنان در این رقابت ها را نیز مد نظر قرار داده باشد.

این اولین باری است که نتایج بر اساس دستاوردهای یک فصل و نه کل سال تقویمی مشخص می گردد. فرمول نو به گونه ای طراحی شده است که پرچالش ترین مقطع یک فصل فوتبالی را با هیات داوران دقیق تر، فرآیند انتخاب سخت تر و معیارهای واضح تر پوشش دهد. با این اوصاف پیش بینی می گردد که جایزه توپ طلا امشب به احتمال زیاد به کریم بنزما اهدا خواهد شد، بازیکنی که با عملکرد درخشان خود در فصل گذشته زمینه ساز قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اسپانیا شد و البته به قهرمانی فرانسه در لیگ ملتهای اروپا نیز یاری کرد و همین امشب نیز در برد 3-1 بارسلونا در ال کلاسیکو نقشی ویژه داشت.

کریم با زدن 42 گل در تمامی رقابت ها، برترین گلزن لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت. عملکرد او در راه رسیدن رئال به فینال اروپا فوق العاده بود. او در مراحل حذفی مقابل پاری سن ژرمن و چلسی هت تریک کرد و در مرحله نیمه نهایی در استادیوم اتحاد دو گل مقابل سیتی به ثمر رساند. بنزما با گلی که در فینال لیگ ملت ها به ثمر رساند، تاثیر بسزایی در قهرمانی فرانسه داشت و حالا یکی از محبوب ترین بازیکن ها برای کسب توپ طلا است.

اما برای این که بدانیم جایزه فیفا به چه بازیکنی اهدا می گردد باید تا سال 2023 صبر کنیم. این تصمیم فیفا به این علت است که جام جهانی هر سال در ماه ژوئن برگزار می شد و نتایج آن در انتخاب برترین بازیکن تاثیرگذار بود و به همین علت سال جاری نیز به همین شکل پیش خواهد رفت. فتح لالیگا و لیگ قهرمانان گزینه اصلی مدنظر آنها برای انتخاب برترین بازیکن نخواهد بود. کریستیانو رونالدو، لئو مسی، لوکا مودریچ و روبرت لواندوفسکی بازیکنانی هستند که تا به حال پیروز به کسب این جایزه شده اند.

توپ طلا 30 نامزد برای جایزه برترین بازیکن مرد، 20 نامزد برای جایزه برترین بازیکن زن و 10 نامزد برای جوایز یاشین و کوپا معرفی نموده است. لیونل مسی دارنده عنوان سال قبل و هفت بار برنده این جایزه، سال جاری نامزد نشده تا برای اولین بار از سال 2005 این ستاره تیم ملی آرژانتین و پاری سن ژرمن بشانس گرفتن این جایزه را نداشته باشد. انتظار می رود سال جاری کریم بنزما بازیکن رئال مادرید در بخش مردان و الکسیا پوتیاس بازیکن بارسلونا در بخش زنان به عنوان برترین بازیکنان جهان لقب بگیرند. این بازیکنان با انتخاب خبرنگاران فرانس فوتبال، روزنامه اکیپ، دیدیه دروگبا و رای دهندگانی مانند ترونگ آن انگوک از ویتنام، گوردن واتئون از نیوزیلند و کارولینا هلاواکووا از جمهوری چک انتخاب شده اند.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2332

به "کمتر از یک روز تا شناختن برنده توپ طلای 2022؛ بنزما طلایی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از یک روز تا شناختن برنده توپ طلای 2022؛ بنزما طلایی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید