کوالکام نسل دوم چیپست اسنپدراگون 7c را برای لپ تاپ های پایین رده معرفی کرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شرکت کوالکام ساعاتی قبل از نسل دوم چیپست اسنپدراگون 7c رونمایی کرد که برای لپ تاپ های ویندوزی و کروم بوک های پایین رده استفاده می گردد. نسل اول این تراشه تا حدی شایان توجه نهاده شد و توانست اینترنت موبایل را برای لپ تاپ های ویندوزی ارزان قیمت به ارمغان بیاورد.

کوالکام نسل دوم چیپست اسنپدراگون 7c را برای لپ تاپ های پایین رده معرفی کرد

مانند نسل دوم اسنپدراگون 8cx، نسل جدید اسنپدراگون 7c هم یک به روزرسانی جزئی محسوب می گردد و حداکثر سرعت آن از 2.4 گیگاهرتز نسل قبلی به 2.55 گیگاهرتز رسیده است. از بین دیگر ویژگی های آن می توانیم به پشتیبانی از اینترنت LTE و امکان­پذیر کردن عمر باتری چند روزه برای لپ تاپ ها اشاره کنیم. کوالکام اعلام نموده که اولین لپ تاپ های مبتنی بر این تراشه طی تابستان امسال راهی بازار می شوند و شرکت لنوو هم در حال ساخت لپ تاپ های مجهز به نسل دوم اسنپدراگون 7c است.

اپل ماه ها قبل از اولین مک بوک های مجهز به چیپست اختصاصی خود موسوم به M1 رونمایی کرد و به تازگی از آی مک و آیپد پرو مجهز به این تراشه رونمایی نموده است. اگرچه کوالکام از سال ها قبل ساخت تراشه های Arm مختص لپ تاپ ها را شروع نموده، اما هیچ کدام از آن ها نتوانسته اند توجه گسترده ای را جلب نمایند.

حالا همان طور که گفتیم، نسل جدید اسنپدراگون 7c برای لپ تاپ های ارزان قیمت طراحی شده و بنابراین قرار نیست به عنوان رقیب اپل M1 انجام وظیفه کند و باید ببینیم از طرف شرکت های سازنده و کاربران تا چه حد با استقبال روبرو می گردد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1852

به "کوالکام نسل دوم چیپست اسنپدراگون 7c را برای لپ تاپ های پایین رده معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام نسل دوم چیپست اسنپدراگون 7c را برای لپ تاپ های پایین رده معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید