19 ماسک میوه ای فوق العاده برای سلامت و درخشش انواع پوست

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در مورد فوایدی که میوه ها برای سلامتی دارند، زیاد شنیده ایم. تأثیر مصرف میوه ها روی سلامت پوست در تحقیقات علمی متعددی ثابت شده است. مصرف میوه برای سلامت، شادابی و درخشان شدن پوست فقط محدود به استفاده خوراکی از آن ها نیست. ماسک میوه ای یکی از روش های دیگر برای استفاده از خواص میوه ها است. استفاده از میوه ها برای تهیه انواع ماسک های طبیعی، فواید زیادی برای سلامت و زیبایی پوست دارد. در ادامه 19 میوه را که مصرف خوراکی و موضعی آن ها برای پوست مفید است معرفی می کنیم و به روش هایی برای استفاده از آن ها به عنوان ماسک اشاره می کنیم. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

19 ماسک میوه ای فوق العاده برای سلامت و درخشش انواع پوست

1. پرتقال

مصرف روزانه ویتامین C برای داشتن پوست درخشان ضروری است. روغن های طبیعی موجود در پرتقال، پوست را مرطوب نگه می دارند. ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن پوست شما را محکم نگه می دارد و بروز علائم پیری را کاهش می دهد. پرتقال سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و آسیب به DNA را به حداقل می رساند. این ویژگی باعث کندتر شدن پیری زودرس می شود.

نحوه استفاده

  • برای از بین بردن لک

آب پرتقال تازه را روی لکه ها بمالید.

  • برای پوست چرب

3 قاشق غذاخوری آب پرتقال را با 1 قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. مقداری زردچوبه به همراه 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی به مخلوط اضافه کنید. آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید تا خشک شود (حدود 15 دقیقه). کاملاً با آب ولرم یا سرد بشویید.

  • برای پوست خشک

3 قاشق غذاخوری آب پرتقال را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. نصف قاشق چای خوری شیر را به همراه مقداری زردچوبه و یک قاشق چای خوری عسل به این ماسک میوه ای اضافه کنید. آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.

2. لیمو

از لیمو به طور گسترده ای در تهیه محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. از کرم های ضد آکنه گرفته تا لوسیون های ضد پیری از خواص آن استفاده می کنند و می تواند از بروز بسکمک از مسائل پوستی جلوگیری کند.

لیمو سرشار از ویتامین C است و می تواند به کاهش علائم پیری، لک و آثار زخم کمک کند. لیمو همچنین یک سفیدکننده طبیعی است. به کاهش آسیب ناشی از قرار دریافت در معرض نور خورشید و برنزه شدن کمک می کند.

نحوه استفاده

  • برای آفتاب سوختگی

آب لیموی تازه را با یک قاشق چای خوری شکر مخلوط کنید. آن را روی مناطق آسیب دیده بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود، این ترکیب را محکم روی پوست نمالید.

  • برای چشم های پف کرده و حلقه های تیره زیر چشم

یک قاشق چای خوری آب لیمو را با یک قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید. به آرامی آن را اطراف چشم بمالید و مطمئن شوید که داخل چشمتان نمی رود. بگذارید 10 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

  • برای لکه های پوستی

اگر پوست چرب دارید استفاده از آب لیمو به تنهایی در نواحی آسیب دیده توصیه می شود. اگر پوست شما خشک است، چند قطره آب لیمو را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید.

  • برای جای جوش و آکنه

آب لیمو را با گلاب مخلوط کرده و با استفاده از پنبه به آرامی روی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

3. هندوانه

هندوانه سرشار از فیبر و البته آب است. این میوه حاوی 92 درصد آب است که مصرف خوراکی آن پوستی مرطوب، نرم و لطیف را به ارمغان می آورد. هندوانه حاوی ویتامین C ،A ،B1 ،B و لیکوپن است که برای بهبود و سلامت پوست ضروری هستند.

ویتامین C به کاهش خطوط ریز و چین وچروک کمک می کند. ویتامین A و B به حفظ یکنواختی پوست کمک می کند. لیکوپن به عنوان حذف کننده رادیکال های آزاد عمل می کند و از آسیب بافتی پوست جلوگیری می کند.

رادیکال های آزاد مسئول افزایش التهاب پوست هستند که باعث ایجاد تعدادی از مسائل پوستی می شوند. بهترین ویژگی هندوانه این است که فاقد چربی و کلسترول است.

نحوه استفاده

  • برای پوست چرب

3 قاشق غذاخوری آب هندوانه، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را مخلوط کنید. در صورت تمایل حتی می توانید یک قاشق چای خوری گلاب به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی پوست خود بمالید. بگذارید به مدت 15 دقیقه روی آن بماند (تا خشک شود) و با آب سرد بشویید.

  • برای پوست خشک

3 قاشق غذاخوری آب هندوانه را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. 1 قاشق چای خوری عسل و ژل آلوئه ورا اضافه کنید. این ماسک میوه ای را به پوست خود بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه بشویید.

4. خیار

قسمت عمده خیار آب است؛ بنابراین یک مرطوب کننده عالی است. این میوه اثر خنک کنندگی روی بدن دارد و دارای آنتی اکسیدان است. پوست خیار حاوی ویتامین C و ویتامین K است که برای داشتن پوستی سالم و درخشان حیاتی است. مطالعات نشان می دهند که خیار می تواند به سفید شدن پوست کمک کند و همچنین می تواند خطوط ظریف روی پوست را کاهش دهد. همچنین در کاهش پف چشم و تیرگی چشم مؤثر است.

نحوه استفاده

  • برای کاهش آکنه

1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی را به یک خیار تازه رنده شده اضافه کنید. می توانید یک قاشق چایخوری گلاب به این مخلوط اضافه کنید. آن را به ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

  • برای پوست خشک

برای مرطوب کردن پوست خشک، یک خیار را رنده کرده و 1 قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید. یک قاشق چای خوری روغن نارگیل به این مخلوط اضافه کنید و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

5. آناناس

آناناس حاوی ویتامین های A ،C ،K و مواد معدنی است که برای حفظ شفافیت و سلامت پوست ضروری است. همچنین غنی از برومیلین است که دارای خواص ضدالتهابی و ترمیم کننده زخم است. این میوه می تواند باعث بهبود بافت پوست، کاهش لکه های ناشی از آفتاب و کاهش علائم آکنه شود. همچنین در تسریع فرایند بهبود پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست نیز موثر است.

نحوه استفاده

  • ماسک میوه ای ضد پیری

یک قاشق چای خوری شیر به یک قاشق چای خوری آب آناناس اضافه کنید و آن را به پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

  • برای روشن شدن پوست

چند قاشق آناناس له شده برداشته و یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی به آن اضافه کنید. این ماسک میوه ای را خوب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و روی پوست خود بمالید. اجازه دهید روی پوست بماند تا خشک شود. با آب سرد بشویید.

6. انبه

این میوه خوشمزه از بسکمک جهات برای پوست مفید است. انبه مملو از ویتامین های A ،E و C است و همچنین دارای خواص ترمیم زخم است. برای کاهش خطوط و چروک های ریز و علائم آکنه مؤثر است. همچنین خواص ضدالتهابی دارد که به کاهش علائم آکنه کمک می کند. این میوه پوست را جوان می کند و باعث درخشندگی آن می شود.

نحوه استفاده

  • برای پوست چرب

انبه، گلاب و آب لیمو را با هم در یک کاسه مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

  • برای پوست خشک

انبه را له کرده و با یک قاشق چای خوری ماست و یک قاشق چای خوری عسل، خوب مخلوط کنید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

7. زردآلو

زردآلو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن و به کاهش علائم پیری کمک می کند. زردآلو همچنین دارای خواص ضدالتهابی است که می تواند علائم آکنه را بهبود بخشد. این میوه سرشار از ویتامین A ،K و فولات است که در بهبود سلامت کلی پوست شما مؤثر است.

نحوه استفاده

  • برای داشتن پوست سالم

برش های نازک زردآلو را روی پوست قرار دهید و بعد از 10 دقیقه آن ها را بردارید.

8. سیب

سیب دارای ویتامین های A و C است که بسکمک از مسائل پوستی را برطرف می کنند. پوست سیب غنی از آنتی اکسیدان است که به کاهش علائم پیری کمک می کند. علاوه بر این، سیب حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

توجه داشته باشید که پوست سیب سرشار از آنتی اکسیدان است در نتیجه مصرف آن با پوست، بهترین روش برای خوردن این میوه است تا از فواید آن بهره مند شوید.

نحوه استفاده

برای داشتن پوست بهتر، به مدت 10 دقیقه مقداری سیب رنده شده را روی پوست خود بمالید.

  • برای پوست خشک

یک قاشق چایخوری عسل را با یک قطعه سیب رنده شده مخلوط کنید. به مدت 10 دقیقه بر روی پوست خود بمالید و با آب ولرم بشویید.

9. توت فرنگی

توت فرنگی جدا از طعم عالی و ظاهر دل فریب، دارای خصوصیاتی است که می تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. توت فرنگی یک لایه بردار عالی است. حاوی نوعی اسید آلفا هیدروکسی است که به عنوان اسید سالیسیلیک شناخته می شود و یکی از عناصر محبوب در محصولات زیبایی است.

اسید سالیسیلیک به خودی خود دارای خواص ضدالتهابی و ضد باکتری است که می تواند به کاهش علائم آکنه کمک کند. توت فرنگی پوست را تمیز می کند و آلودگی ها و باکتری های ناخواسته ای را که ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کند از بین می برد.

توت فرنگی حاوی ویتامین C و اسید الاژیک است. اسید الاژیک از آسیب پوست ناشی از تابش UV جلوگیری می کند و از ظهور علائم پیری می کاهد.

نحوه استفاده

  • برای لک و آفتاب سوختگی

چند توت فرنگی را له کرده و یک قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید. آن را روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.

  • برای داشتن پوست درخشان

چند توت فرنگی را له کنید. قطعات له شده را روی پوست خود بمالید و بعد از 10 دقیقه بشویید.

10. خربزه تخم قند

میوه دیگری که مملو از ویتامین ها است، خربزه است. این میوه حاوی ویتامین های A ،C و K است که برای سلامت پوست ضروری است. همچنین حاوی فولات و مواد معدنی است.

این میوه در درمان پسوریازیس، بیماری خشکی پوست که باعث ایجاد خارش، پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست می شود، مؤثر است. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن گزینه خوبی برای کمک به کاهش مسائل پوستی مانند ایجاد لک است.

نحوه استفاده

چند قطعه از میوه را له کرده و به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا پوستی درخشان داشته باشید.

  • برای لک های ناهموار

چند قطعه از این میوه را له کرده و چند قطره آب انگور و آب لیمو به آن اضافه کنید. آن را به مدت 15 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و با آب سرد بشویید.

11. آووکادو

آووکادو دارای خواص ضدالتهابی است که استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. این خاصیت از آسیب پوست جلوگیری می کند. آووکادو همچنین حاوی فیبر و ویتامین های A ،C ،K ،B3 و B6 است. این میوه حاوی لوتئین و زاگزانتین است که از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه UV محافظت می کند. آووکادو استحکام پوست را بهبود می بخشد و فرایند ترمیم زخم را تسریع می کند.

نحوه استفاده

قطعات له شده آووکادو را به پوست خود بمالید و بعد از 10 دقیقه بشویید.

  • برای داشتن پوست نرم

آووکادو را له کنید تا به صورت خمیر در آید. 2 قاشق غذاخوری شیر و 2 قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. به مدت 30 دقیقه روی پوست خود بمالید و بشویید.

12. گیلاس

گیلاس مملو از ویتامین های A ،C ،K، فولات و مواد معدنی است که برای پوست معجزه می کنند. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است که آسیب های وارد شده به پوست را کاهش می دهد.

نحوه استفاده

  • برای داشتن پوست درخشان

می توانید یک گیلاس را له کرده و برای چند دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس آبکشی کنید.

13. موز

این میوه لذیذ، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی است و همچنین یک مرطوب کننده عالی است. حاوی ویتامین A ،C ،K ،E، فولات و مواد معدنی است که برای سلامت پوست لازمند.

موز همچنین سرشار از فیبر است که برای سیستم گوارشی خوب ضروری است. سیستم گوارشی خوب به داشتن پوست سالم نیز کمک می کند. موز برای تسکین خشکی پوست هم مفید است.

نحوه استفاده

  • برای داشتن پوست صاف

موز له شده را روی پوست قرار دهید و خواهید دید که به سرعت نرم و مرطوب می شود. از موز می توانید در تهیه انواع ماسک میوه ای استفاده کنید.

14. کیوی

پف چشم و چین و چروک می تواند برای بسکمک از ما نگران کننده باشد. با این حال، کیوی می تواند در بهبود شرایط به شما کمک کند. کیوی باعث تولید کلاژن در بدن می شود. سرشار از ویتامین C است و همچنین از استرس اکسیداتیو در بدن جلوگیری می کند.

نحوه استفاده

کیوی را له کرده و روی پوست قرار دهید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

  • برای روشن شدن پوست

یک کیوی را له کرده و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

15. انار

اگر زیاد زیر آفتاب می روید این میوه گزینه خوبی برای مراقبت از پوست شما است. پوست انار مملو از آنتی اکسیدان است و خود این میوه سرشار از ویتامین C ،K، فولات و مواد معدنی است. به کاهش آسیب های ناشی از تابش UV و کاهش لک کمک می کند.

نحوه استفاده

یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با یک قاشق چای خوری عسل و 2 قاشق غذاخوری آب انار مخلوط کنید. ماسک میوه ای را روی نواحی آسیب دیده پوست بگذارید و بعد از چند دقیقه بشویید.

16. انگور

انگور هم مثل بسکمک از میوه های این فهرست، مملو از آنتی اکسیدان است. این میوه حاوی رسوراترول است که از پوست شما در برابر آسیب UV محافظت می کند. همچنین سرشار از ویتامین C ،K، فولات و مواد معدنی است. عصاره هسته انگور، خاصیت جوان سازی پوست و ترمیم زخم دارد.

نحوه استفاده

چند انگور را له کرده و به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بمالید. با آب سرد بشویید.

  • برای روشن کردن پوست

چند انگور را له کرده و در مخلوط کن بریزید. یک قاشق غذاخوری ماست و چند قطره آب لیمو اضافه کنید. ماسک میوه ای حاصل را روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید.

توجه داشته باشید اگر پوست خشک دارید، می توانید از آب لیمو صرف نظر کنید.

17. هلو

این میوه برای سلامت و درخشندگی پوست بسیار مفید است. هلو دارای ویتامین های C ،A ،E و K است. همچنین حاوی کلسیم و سایر مواد معدنی همراه با فیبر برای داشتن دستگاه گوارش سالم است. هلو آنتی اکسیدان هم دارد که به مبارزه با رادیکال های آزاد بدن کمک می کند، از آسیب ناشی از تابش UV جلوگیری می کند و موجب درخشش پوست می شود.

نحوه استفاده

یک هلو را ورقه ورقه کنید و قطعات آن را به پوست خود بمالید. قبل از اینکه با آب سرد بشویید بگذارید 10 دقیقه روی آن بماند.

18. گوجه فرنگی

میوه دیگری که سرشار از لیکوپن است، گوجه فرنگی است. این ماده حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که از پوست در برابر آسیب UV و پیری زودرس محافظت می کند. اسیدهای طبیعی آن تولید سبوم را تنظیم می کند و گزینه خوبی برای کسانی است که دارای پوست چرب هستند.

نحوه استفاده

نصف گوجه فرنگی را پوره کنید و نصف قاشق چای خوری آب لیمو را به آن اضافه کنید. با استفاده از یک پنبه به آرامی مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید.

  • برای روشن شدن پوست

یک گوجه فرنگی را مخلوط کنید تا به صورت پوره درآید و 2 قاشق غذاخوری زردچوبه به آن اضافه کنید. به پوست خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید.

19. بلوبری

بلوبری ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از ویتامین های A و C است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد بدن مقابله می کنند. این میوه اگر به طور منظم مصرف شود، می تواند احساس نرمی و جوانی بیشتری در پوست شما ایجاد کنند.

نحوه استفاده

  • برای روشن شدن پوست

برای تهیه ماسک میوه ای چند بلوبری را له کرده و به یک قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بمالید و با آب سرد بشویید.

سخن آخر

لازم به یادآوری است که عوامل متعددی در درخشش پوست نقش دارند. مصرف میوه های فهرست بالا، برای سیستم گوارشی سالم و درمان تعدادی از مسائل پوستی مفید است. استفاده از ماسک میوه ای پوست را روشن و درخشان می کند. با این حال، پوست سالم معمولاً نتیجه تلاش در طولانی مدت است.

علاوه بر رعایت رژیم غذایی سالم (غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیبرهای غذایی) از دیگر عواملی که به درخشندگی پوست کمک می کند می توان به مراقبت از پوست با ماساژ صورت برای بهبود جریان خون، ورزش منظم و استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب با نوع پوست، اشاره کرد.

منبع: Skinkraft

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1814

به "19 ماسک میوه ای فوق العاده برای سلامت و درخشش انواع پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 ماسک میوه ای فوق العاده برای سلامت و درخشش انواع پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید