آلودگی هوا عامل یک سوم از موارد ابتلا به آسم در اروپا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نتایج مطالعه اجرا شده در اروپا نشان می دهد: آلودگی هوا عامل یک سوم از موارد جدید ابتلا به آسم در بچه ها است.

آلودگی هوا عامل یک سوم از موارد ابتلا به آسم در اروپا

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، این باور وجود دارد آلودگی هوا ناشی از سوخت خودروها به مجرای تنفسی آسیب می زند و موجب التهاب و بروز بیماری آسم در بچه های می گردد که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند. در این مطالعه که در بعضی از کشورهای اروپایی انجام گرفته آمده است بیش از یک سوم از موارد جدید ابتلا به آسم در بچه ها می تواند ناشی از آلودگی هوا باشد.

محققان برآورد نموده اند هر سال صدها هزار نفر از بچه ها یک تا 14 ساله به دلیل تنفس مواد آلاینده دچار مسائل تنفسی می شوند. حدود 1.1 میلیون کودک در انگلیس از بیماری آسم رنج می برند.

در این آنالیز موارد ابتلا به آسم در بین 63 میلیون و 442 هزار کودک از 18 کشور اروپایی از جمله انگلیس در سال 2016 مورد مطالعه نهاده شد. محققان موارد ابتلا به آسم را با سطح قرار دریافت در معرض آلاینده ها در مناطق شهری مقایسه کردند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، محققان در آنالیز های خود مشاهده کردند در صورتی که دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی (WHO) درباره میزان استاندارد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون رعایت گردد می توان سالانه از ابتلای بیش از 66 هزار نفر به بیماری آسم پیشگیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 383

به "آلودگی هوا عامل یک سوم از موارد ابتلا به آسم در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا عامل یک سوم از موارد ابتلا به آسم در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید