آمریکا سودان را از فهرست کشورهای ناقض آزادی عقیده حذف کرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز آدینه اعلام نمود، نام کشور سودان از فهرست کشورهای نقض کننده آزادی عقیده حذف شده است.

آمریکا سودان را از فهرست کشورهای ناقض آزادی عقیده حذف کرد

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، پمپئو اضافه نمود: به خاطر گام های مهمی که خارطوم برای مقابله با نقض فاحش، سازمان یافته و مداوم آزادی عقیده اتخاذ نموده است نام سودان از این فهرست حذف شد.

بر اساس این گزارش، هنوز دولت آمریکا نام سودان را از لیست سیاه کشورهای حامی تروریست حذف ننموده است.

خارطوم برای احیای سرمایه گذاری و اقتصاد سودان تا به امروز بارها از مقام های آمریکایی درخواست نموده تا نام این کشور را از لیست سیاه حذف نمایند و دولت آمریکا نیز در این باره وعده هایی داده است.

پیش از این نیز وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود: ایالت متحده برای افزایش روابط دیپلماتیک میان دو کشور، تبادل سفیر با سودان را انجام می دهد.

عبدالله حمدوک در 21 آگوست (30 مرداد) به عنوان نخست وزیر جدید سودان انتخاب شد و از آن موقع رهبری دولت انتقالی سودان را بر عهده دارد.

تبادل سفرا میان آمریکا و سودان همزمان با سفر عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی سودان به واشنگتن انجام شده است.

نخست وزیر سودان و هیأت همراه وی پیش تر در یک سفر رسمی 6 روزه به آمریکا سفر کرد.

حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و به دنبال آن برطرف کامل تحریم های آمریکا علیه خارطوم محور مباحث رایزنی نخست وزیر سودان با مقامات آمریکا بوده است.

دولت آمریکا در سال 1997 نام سودان را به دلیل درگیری های دارفور در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و این کشور را تحریم کرد.

دولت ترامپ در ششم اکتبر 2017 (14 مهر 1396) تحریم های مالی و ممنوعیت تجاری اعمال شده بر سودان را از سال 1997 لغو کرد؛ اما معاملات آنچنانی با این کشور به وسیله دلار صورت نمی گیرد، زیرا بیشتر بانک های اروپایی منتظرند سودان از لیست تروریسم خارج گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 799

به "آمریکا سودان را از فهرست کشورهای ناقض آزادی عقیده حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سودان را از فهرست کشورهای ناقض آزادی عقیده حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید