اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی شتاب می گیرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، استاندار خراسان جنوبی گفت: با زیرساخت های مناسبی که از سال 98 به واسطه هماهنگی دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح هاب منطقه ای شتر در استان اجرا شده، سرعت کار در سال 99 افزایش خواهد یافت.

اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی شتاب می گیرد

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی آخرین شرایط تفاهم نامه هاب شتر افزود: تولید ثروت و افزایش درآمد مردم از مهم ترین پیامدهای اجرایی شدن این طرح در استان است.

وی گفت: طرح هاب منطقه ای شتر از سال 98 و طی تفاهم نامه ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری در استان خراسان جنوبی عملیاتی شد.

استاندار خراسان جنوبی شرح داد: فرایند اجرا و پیشرفت فیزیکی کار در نهبندان، حکایت از جدیت همه حوزه ها در نهایی شدن مفاد تفاهم نامه دارد.

وی مهم ترین مؤلفه های مدنظر در این تفاهم نامه را بالفعل کردن بخشی از ظرفیت های بالقوه استان برشمرد و گفت: اقلیم مناسب استان، تسلط مردم به شغل آبا و اجدادی و انگیزه آنها به ادامه این حرفه از جمله عواملی است که می تواند به موفقیت طرح کمک کند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه تحقیقات علمی نشان داده که از شیر شتر می توان 70 فرآورده تولید کرد، اظهار کرد: با استفاده از همین پتانسیل می توان ثروت ایجاد کرد و مهم ترین دغدغه فعلی که همان کم درآمد بودن مردم استان است را رفع کرد.

وی حذف بروکراسی های اداری و تسهیل شرایط برای بهره مندی افراد متقاضی از خدمات طرح را از مهم ترین تکالیف مدیران دستگاه های اجرایی در جریان تحقق طرح هاب شتر مطرح کرد و گفت: تحقق این طرح و همچنین واردات دام اصلاح نژاد شده، غنی سازی ذخیره دام استان را در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه که با حضور نماینده منتخب مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه، نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استان برگزار گشت، از متولیان اجرای طرح هاب منطقه ای شتر خواست ضمن سرعت بخشیدن به فرایند اجرای کار در شهرستان نهبندان، نسبت به تامین زیرساخت های لازم برای ادامه پروژه و اجرای فاز بعدی در شهرستان زیرکوه نیز اقدام شود.

بنابر این گزارش در طرح هاب منطقه ای شتر، زنجیره کاملی از احداث مزارع پرورش شتر تا ایجاد واحدهای تولیدی گوشت، شیر، شیرخشک، روغن، صابون و حتی ریسندگی پشم شتر دیده شده که در صورت تحقق کامل، می تواند خراسان جنوبی را به عنوان قطب پرورش شتر و تولید محصولات فرآوری شده تبدیل کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1154

به "اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی شتاب می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی شتاب می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید