احتمال ابتلا بچه ها به عوارض شدید کووید 19 اندک است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نتایج تجزیه و تحلیل تازه ترین اطلاعات درمورد ابتلا به ویروس کرونا حاکی است که خطر بروز عوارض شدید یا مرگ در اثر ابتلا به کووید 19 در بچه ها بسیار کم است.

احتمال ابتلا بچه ها به عوارض شدید کووید 19 اندک است

به گزارش خبرنگاران، اطلاعات به دست آمده از 12 ماه نخست شیوع کرونا در انگلیس نشان می دهد که در این مدت، 25 نفر افراد زیرا 18 سال بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باخته اند.

این تحقیق بعلاوه معین کرد، بچه ها و نوجوانان مبتلا به عوارض زمینه ای همانند بیماری های مزمن و معلولیت عصبی بیش از سایرین در معرض خطر هستند، اگرچه در این موارد هم خطر بروز بیماری شدید یا مرگ اندک است.

در حال حاضر، واکسن کرونا به افراد زیر 18 سال تزریق نمی گردد، حتی اگر به انواع بیماری زمینه ای مبتلا باشند.

براساس اعلام پژوهشگران در یونیورسیتی کالج دانشگاه لندن و دانشگاه های یورک، بریستول و لیورپول، مطالعات درمورد آثار ویروس کرونا بر بچه ها جامع ترین تحقیق در این زمینه است که تا به امروز در دنیا صورت گرفته است.

پژوهشگران تاکید دارند در صورت در دسترس بودن واکسن کافی، واکسیناسیون بعضی از بچه ها قابل آنالیز است.

این گروه از محققان همه داده های سازمان بهداشت عمومی انگلیس را آنالیز کردند و به این نتیجه رسیدند که افراد خردسال و نوجوانی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند، از مسائل بهداشتی قبلی رنج می بردند.

اگرچه خطر ابتلا بچه ها به طور کلی کم بود، اما بچه ها و نوجوانانی که جان خود را از دست دادند، بیشتر بالای 10 سال سن داشتند و از اقلیت سیاهپوست و جنوب آسیایی بودند.

با توجه به 25 مورد مرگ و میر در جمعیت حدودا 12 میلیون کودک در انگلیس، محققان تخمین می زنند که احتمال تلفات این گروه سنی حدود 2 نفر در یک میلیون نفر باشد.

در یک آنالیز جداگانه، دانشمندان آمار بچه ها و جوانانی در انگلیس را که تا فوریه 2021 (بهمن 99) به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند، مورد ارزیابی قرار دادند.

در این مدت، حدود 5 هزار و 800 کودک و نوجوان به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند، در حالی که تعداد بچه های که به علت عوارض دیگر به استثنای جراحت ناشی از حوادث بستری شدند، 367 هزار و 600 نفر بود. بعلاوه از میان بچه ها مبتلا به کرونا، حدود 250 نفر به بخش مراقبت های ویژه احتیاج داشتند.

از سویی، اگرچه خطر شدت بیماری کرونا یا مرگ ناشی از آن در میان بچه ها ناچیز است، اما بچه ها مبتلا به چند بیماری زمینه ای، چاقی یا بیماری های قلب و اعصاب بیش از سایرین در معرض خطر قرار داشتند.

پروفسور راسل واینر از پژوهشگران این تحقیق گفت که تصمیم گیری درمورد احتیاج بچه ها به واکسن زدن مستلزم در نظر گرفتن عوامل متعددی است.

وی در عین حال تاکید نمود در صورت در دسترس بودن واکسن به مقدار کافی، واکسیناسیون گروه های خاصی از بچه ها می تواند توصیه گردد.

الیزابت ویتاکر استاد کالج سلطنتی بیماری و بهداشت بچه ها و امپریال کالج دانشگاه لندن هم گفته است که پایین بودن آمار ابتلا بچه ها به عوارض شدی کرونا، دلگرم کننده است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1909

به "احتمال ابتلا بچه ها به عوارض شدید کووید 19 اندک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ابتلا بچه ها به عوارض شدید کووید 19 اندک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید