احتمال لغو قانون برتری با گل زده بیشتر در خانه حریف در رقابت های یوفا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، اتحادیه فوتبال اروپا از احتمال تغییر یکی از معیارهای صعود تیم ها در رقابت های تحت مدیریت این سازمان اطلاع داد.

احتمال لغو قانون برتری با گل زده بیشتر در خانه حریف در رقابت های یوفا

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) گفت که به درخواست برخی از اعضای این اتحادیه بازبینی قانون پیروزی به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف در دستور کار این سازمان نهاده شده است.

ماسیمیلیانو آلگری و کارلو آنچلوتی، سرمربیان ایتالیایی تیم های یوونتوس و ناپولی جزو کسانی بودند که در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) سرمربیان باشگاه های بزرگ اروپا در مقر یوفا شرکت کردند و خواستار تغییر قانون برتری با گل زده در خانه حریف شدند.

شبکه بی بی سی اسپورت به نقل از جورجو مارکتی، دبیرکل یوفا نوشته است: سرمربیان فکر می نمایند که قانون گل زده در خانه حریف باید تغییر کند، چون به خلاف گذشته دیگر گلزنی در بازی های خارج از خانه سخت نیست. آنها بر این باورند که قانون باید مورد بازبینی واقع گردد و این کاری است که ما انجام خواهیم داد.

قانون برتری با گل زده بیشتر در خانه حریف برای اولین بار در رقابت های جام در جام اروپا در فصل 66-1965 مورد استفاده نهاده شد تا جایگزین معین برنده با استفاده از پرتاب سکه یا تکرار بازی در زمین بی طرف در صورت برابر بودن تعداد گل های زده و خورده تیم ها در مصاف های رفت و برگشت شان گردد.

مارکتی همچنین فاش کرد که توافقاتی صورت گرفت تا کشو رهای بیشتری راه لیگ برتر انگلیس و سری A ایتالیا را برای به انتها رساندن بازار نقل وانتقالات شان پیش از شروع فصل در پیش بگیرند.

وی گفت: سرمربیان معتقدند که یک پنجره واحد برای نقل وانتقالات فوتبال اروپا باید وجود داشته باشد که قبل از شروع فصل تعطیل می گردد. برنامه ما هم این است که زمان شروع و انتها بازار را یکسان سازی کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 104

به "احتمال لغو قانون برتری با گل زده بیشتر در خانه حریف در رقابت های یوفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال لغو قانون برتری با گل زده بیشتر در خانه حریف در رقابت های یوفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید