ارائه خدمات در مراکز اقامتی خراسان رضوی با رعایت پروتکلهای بهداشتی صورت میگیرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز اقامتی اظهار کرد: برای چندمین بار از اماکن اقامتی مشهد که در حال حاضر احوال و شرایط مناسبی ندارند، بازدید کردم. متاسفانه با آغاز بحران بیماری کرونا، بیشترین خسارت به صنعت توریستی به ویژه استان خراسان رضوی که اقتصاد این استان به زائر و توریست مرتبط است، وارد شده است.

ارائه خدمات در مراکز اقامتی خراسان رضوی با رعایت پروتکلهای بهداشتی صورت میگیرد

محمدصادق براتی ا در بازدید از هتل های مشهد به همراه مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و توریستی استان و معاون توریستی استان، ادامه داد: با وجود خسارت سنگین واردشده به این بخش که براساس برآورد اولیه از ابتدای اسفند 98 یعنی آغاز بحران کرونا تا سرانجام آبان ماه امسال، میزان این خسارات رقمی بالغ بر 3205 میلیارد تومان محاسبه شده است؛ میزان همکاری، تعامل و همراهی مدیران، مسئولان و کارگزاران این بخش رضایت بخش و ستودنی است.

وی افزود: با ابلاغ پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، شاهد اقدامات موثری توسط مدیران و دست اندرکاران مراکز اقامتی در این زمینه بوده ایم؛ به طوری که نظام ارائه خدمات در مراکز اقامتی استان با رعایت این اصول کامل تر و نسبت به قبل با کیفیت بسیار عالی انجام می گردد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان توضیح داد: موضوع رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن محیط، الزام کارکنان و خدمه به استفاده از ماسک و نظارت مؤثری که هتل ها و مراکز اقامتی بر ورود و خروج افراد دارند، از نکات مثبتی بود که در این بازدید می توان از آن یاد کرد.

براتی اظهار کرد: امید است با عبور از موج سوم کرونا، گذراندن شرایط قرمز، فراهم شدن شرایط و با ارتقای سطح خدمات درکلیه مراکز توریستی و اقامتی، بتوانیم بیش از پیش رونق از دست رفته را به این صنعت مالی مهم و اثرگذار برگردانیم.

وی در پاسخ به این سوال که حوزه معاونت زیارت چه اقدامات حمایتی از تاسیسات توریستی در زمان کرونا داشته است، مطرح کرد: با توجه به موقعیت و صندلی استان خراسان رضوی به ویژه مشهد الرضا در بحث زائر و توریست و استقرار بیش از نیمی از تأسیسات توریستی کشور در استان، این ضرورت وجود داشت که موضوع تعطیلی اماکن توریستی در دستور کار دستگاه حاکمیتی استان قرار گیرد. خوشبختانه با تشکیل کمیته اماکن زیارتی و توریستی ذیل ستاد استانی مدیریت کرونا، به مسئولیت معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین، پیگیری های ویژه ای در سطح استان و کشور انجام و منجر به مصوبات حمایتی خوبی توسط ستاد مدیریت کرونا شده است.

براتی اظهار کرد: استمهال حق بیمه سهم کارفرما توسط سازمان تأمین اجتماعی در مرحله اول برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه 1399 و در نهایت تا سرانجام سال 99 ، استمهال هزینه های آب و برق و گاز مصرفی ابتدا برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه 1399 و در نهایت تا سرانجام امسال توسط وزارتخانه های نیرو و نفت، ایجاد تسهیلات ویژه برای چک های برگشتی و عدم شمول این گونه چک ها از محرومیت و ممنوعیت ناظر بر چک های برگشتی نتیجه اقدامات و پیگیری های اجرا شده در حوزه این معاونت بوده است.

وی افزود: استمهال یا بخگرددگی کامل اجاره بهای اماکن و فضاهای توریستی واگذارشده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی فوق یا افزایش دوره بهره برداری بر حسب شرایط چارچوب واگذاری، اعطای تسهیلات با نرخ 12 درصد به واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و اعطای دوباره تسهیلات کم بهره با استمهال بازپرداخت تسهیلات قبلی تا سرانجام امسال با 6 ماه تنفس، از دیگر اقدمات اجرا شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به اینکه امیدوار بودیم که در تابستان گذشته بر اساس نظر کارشناسان بهداشت و درمان این بیماری کنترل شده و ازبین برود، برنامه ها و طرح های ویژه ای برای جبران خسارات روزهای نوروز تهیه شد که متاسفأنه با ادامه بیماری این طرح ها قابلیت اجرا پیدا نکردند. امیدواریم هر چه سریع تر با از بین رفتن این ویروس و با اجرای برنامه های خاص بتوانیم بخشی از خسارات وارده به این صنعت را جبران کنیم.

براتی درباره پیش بینی آینده توریستی و زیارت استان در پساکرونا بیان نمود: آنچه به نظر می رسد این است که آینده زیارت و توریستی استان خراسان رضوی کاملا وابسته به نوع رفتار مردم عزیز استان و کشور نسبت به نحوه برخورد با بیماری کرونا دارد.

وی افزود: امروزه مشهد به دلیل صندلی زیارتی و ویژه ای که دارد به عنوان یک کلان شهر ملی در کشور قلمداد می گردد و هر اتفاقی که در کشور و در مورد نحوه مبارزه با این بیماری رخ دهد مستقیماً بر فرآیند زیارتی و توریستی این شهر اثرگذار خواهدبود. چنانچه مردم عزیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های ستاد ملی و استانی کرونا بتوانند بر این ویروس منحوس غلبه نمایند، قطعاً به زودی شرایط تغییر خواهد نمود و شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت در استان خواهیم بود.

براساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و همیاری آحاد مردم عزیز و ولایت مدار، چرخه انتقال این بیماری کنترل شده و فعالیت های اجتماعی ، مالی و فرهنگی از سر گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1566

به "ارائه خدمات در مراکز اقامتی خراسان رضوی با رعایت پروتکلهای بهداشتی صورت میگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات در مراکز اقامتی خراسان رضوی با رعایت پروتکلهای بهداشتی صورت میگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید