افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس

به گزارش مجله سفرنامه دبی، سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس هشدار داد.

افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس

به گزارش خبرنگاران سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از سه شنبه (2 آذرماه) تا چهارشنبه (3 آذرماه) افزایش ارتفاع موج از 1 تا 1.5 متر در نواحی ساحلی و در فراساحل تا 2 متردر خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال آسیب وارد شدن به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت دیدن قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت های دریایی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم از طریق کلیه فعالان دریایی توصیه می کند.

در ادامه این هشدار آمده است: افزایش ارتفاع موج از 1 تا 1.5 متر در نواحی ساحلی و در فراساحل از 2 تا 2.5 متر همراه با بارش باران چهارشنبه (3 آذرماه) در دریای خزر، گیلان و مازندران و پنج شنبه (4 آذرماه) در دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان قابل پیش بینی است.

از مخاطرات این شرایط جوی می توان به احتمال آسیب دیدن به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت وارد شدن به به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت های دریایی اشاره کرد و نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم از طریق کلیه فعالان دریایی توصیه می شود.

به گزارش خبرنگاران هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2089

به "افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید