اقدامات دردسر ساز بن سلمان در3 سال ولیعهدی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از عربی 21، اقدامات بن سلمان از زمان به دست دریافت قدرت به عنوان ولیعهد عربستان باعث خشمگین شدن اعضای خاندان آل سعود شده است.

اقدامات دردسر ساز بن سلمان در3 سال ولیعهدی

یکی از مهمترین اقداماتی که بن سلمان طی 3 سال گذشته انجام داده است و باعث شده شکاف مهمی در خاندان حاکم در عربستان سعودی به وجود آید بازداشت گسترده شاهزادگان سعودی بود. این بازداشت های گسترده به بهانه مبارزه با فساد و در واقع برای سرکوب مخالفان بن سلمان و کنار زدن رقبای سیاسی وی صورت گرفت.

در میان شاهزادگان بازداشت شده توسط بن سلمان نام متعب بن عبدالله و ولید بن طلال و محمد بن نایف ولی عهد سابق عربستان و دهها شاهزاده مطرح دیگر نیز دیده می شود.

اقدام بعدی بن سلمان که خشم اعضای خاندان آل سعود را به دنبال داشته، فعالیت های تفریحی بی سابقه در تاریخ کشور طی سال گذشته است که هزینه های سرسام آوری به ریاض تحمیل کرده است.

در جریان این اقدامات تفریحی، جشن های بزرگی برای خوانندگان بین المللی در کنار اماکنی که در برگیرنده مقدسات اسلامی است برگزار گشت.

بازداشت 400 مبلغ سعودی که مخالف سیاستهای بن سلمان بودند نیز یکی دیگر از اقدامات جنجال برانگیز بن سلمان بود.

هم چنین ایجاد تغییرات در محتوای کتب درسی باعث شد میان علمای محافظه کار سعودی و نظام حاکم در این کشور شکاف و تنش به وجود آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1278

به "اقدامات دردسر ساز بن سلمان در3 سال ولیعهدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات دردسر ساز بن سلمان در3 سال ولیعهدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید