اکران 1917 سام مندس ، منتقدان استقبال کردند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، فیلم 1917 جدیدترین ساخته سم مندس، دیروز برای منتقدان اکران شد و با نقدهای مثبت آنها، راهی رقابت های سینمایی سال و اسکار شد.

اکران 1917 سام مندس ، منتقدان استقبال کردند

به گزارش خبرنگاران، مهر به نقل از ورایتی نوشت: 1917 داستانی تاثیرگذار از بقا در جریان جنگ جهانی اول که جدیدترین فیلم سم مندس است، شنبه در لس آنجلس و نیویورک دیده شد.

این فیلم که با سبک خاصی ساخته شده می تواند به عنوان یکی از مدعیان اسکار بهترین فیلم های سال جاری مطرح باشد و در کنار فیلم های شاخص سال چون ایرلندی، انگل و روزی روزگاری در هالیوود رقابت کند.

  • سام مندس و جیمز باند به آخر خط رسیدند
  • سام مندس ؛ چهره به چهره با خالق آخرین جیمزباند

شماری از این فیلم ها تا اینجای سال در بسیاری از جشنواره های سینمایی مطرح سال درخشیده اند و نظر رای دهندگان را جلب نموده اند.

1917 گرچه تاحدودی دیر وارد این رقابت شده اما با توجه به موضوع حماسی آن و هنر غیرقابل انکاری که کارگردان در ساخت فیلم به کار برده، می تواند از شانس جدی در رقابت های سال جاری برخوردار باشد.

به گفته منتقدان سم مندس با کاری که در فیلم 1917 نموده و از منظر فنی با ارایه تکنیکی پرسپکتیو و تصویر جنگ در یک برداشت، به طور قطع نام خود را به عنوان کارگردانی مولف در تاریخ ثبت نموده است. این فیلم تقریبا در یک شات بی وقفه تصویربرداری شده و این تصمیم هنرمندانه به فیلم حس عمیقی از نظر اضطرار جنگ می بخشد. برداشت چنین تصویری با 6 ماه تمرین بی قفه ممکن شد.

با این حال برنده شدن در بخش کارگردانی رقابتی تر است و با توجه به حضور مدعیانی مانند گرتا گرویگ برای زنان کوچک، نوآ باوم باخ برای داستان ازدواج و فرناندو میرلس برای دو پاپ ، شاید مندس از شانس کمتری در این زمینه برخوردار باشد. اما کسب نامزدی در این زمینه برای مندس قابل پیش بینی است و این می تواند دومین نامزدی مندس پس از نامزدی و دریافت اسکار برای زیبای آمریکایی در سال 1999 باشد.

البته آلخاندرو گونزالس ایناریتو سال 2014 با فیلم برد من که تقریبا مشابه همین فیلم با سبک یک شات گرفته شد پیروز شد هم جایزه بهترین فیلم و هم بهترین کارگردانی اسکار را از آن خود کند.

1917 در بخش فیلمبرداری نیز برای راجر دیکینز که 14 نامزدی اسکار دارد و به تازگی برای بلید رانر 2049 جایزه را دریافت کرد، احتمال دریافت دومین اسکار را ممکن می سازد.

طراحی فراوری، تدوین و میکس صدا و موسیقی فیلم نیز می تواند از نقاط قوت این فیلم باشد.

از نظر بازیگری نیز جورج مک کی از موقعیتی شبیه لئوناردو دی کاپریو در فیلم بازگشته از گور برخوردار است و او را در رقابت با بهترین بازیگران سال جاری قرار می دهد. در این صورت او باید با بازیگرانی چون رابرت دنیرو در ایرلندی، جاناتان پرایس برای داستان ازدواج، خواکین فینیکس برای جوکر، آدام درایور برای داستان ازدواج و دی کاپریو برای روزی روزگاری در هالیوود رقابت کند.

گرچه می توان این فیلم را در مقوله فیلم های تاریخی قرار داد، اما آموزشگاه اسکار علاقه ای خاص به فیلم های جنگی دارد و دانکرک نزدیک ترین نمونه فیلم های جنگی است که 8 نامزدی اسکار در سال 2018 کسب کرد.

بسیاری از منتقدان از فیلم مندس به عنوان بهترین فیلم جنگی پس از نجات سرباز رایان یاد نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 726

به "اکران 1917 سام مندس ، منتقدان استقبال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران 1917 سام مندس ، منتقدان استقبال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید