اگر استاندارهای محیط زیستی اعمال شوند، باید 80 درصد صنایع را تعطیل کرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه شعارهای حوزه محیط زیست باید به گونه ای طراحی گردد که قابلیت اجرا داشته باشد، گفت: حکومت باید شغل ایجاد کند، پس نمی توانیم کارخانه ها را تعطیل کنیم. اگر استاندارهای محیط زیستی بخواهد اعمال گردد، باید 80 درصد صنایع را تعطیل کرد.

اگر استاندارهای محیط زیستی اعمال شوند، باید 80 درصد صنایع را تعطیل کرد

به گزارش خبرنگاران، عیسی کلانتری در دومین نشست با شورای هماهنگی شبکه سمن های محیط زیست و منابع طبیعی، خطاب به فعالان سازمان های مردم نهاد گفت: سازمان محیط زیست بخشی از دولت است و شما بخشی از مردم. ما نمی توانیم مثل شما باشیم، اما باید با هم تعامل جدی داشته باشیم. اگر تعامل بین سازمان و تشکل ها نباشد، نه محیط زیست حفظ می گردد و نه مردم راضی خواهند شد.

وی با بیان اینکه نمی توانیم تک بعدی به موضوعات محیط زیست نگاه کنیم، اعلام نمود: ما بخشی از حکومت هستیم که با توجه به وجود حداقل چهار میلیون بیکار، می خواهد شغل ایجاد کند؛ پس نمی توانیم کارخانه ها را تعطیل کنیم، در حالی که اگر استاندارهای محیط زیستی بخواهد اعمال گردد، باید 80 درصد صنایع را تعطیل کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: ضروری است با واقعیت ها پیش برویم. وقتی دولت موظف به ایجاد 800 هزار شغل در سال است، من اگر بخواهم استانداردها را رعایت کنم، 50 هزار شغل هم نمی توان ایجاد کرد؛ در نتیجه باید به نحوی رفتار گردد که شرایط را مدیریت کرد و این نیازمند درک سازمان و تشکل ها از یکدیگر است.

کلانتری با تاکید بر اینکه شعارها را باید به گونه ای طراحی کنیم که بخشی از آن قابلیت اجرا داشته باشد، توضیح داد: ما در حال حاضر چهار میلیون نفر تحصیلکردۀ بیکار داریم، پس نباید در مواردی که امکانش هست، مانع توسعه شویم.

وی خطاب به فعالان سمن های حوزه محیط زیست گفت: من باید شما و دولت را به هم نزدیک کنم. با یاری شما توانستیم دولت را متقاعد کنیم که صنایع آب بَر در استان های کم آب را متوقف کند.ما اینجا هستیم تا خطرات زیست محیطی طرح های توسعه ای را به حداقل برسانیم اما نمی توانیم مردم را از دستیابی به امکانات رفاهی محروم کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سرانجام اظهار کرد: باید به اتفاق شما سازمان های مردم نهادِ زیست محیطی کوشش کنیم با ضوابط پیش برویم تا طرح های توسعه ای با کمترین آسیب همراه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 130

به "اگر استاندارهای محیط زیستی اعمال شوند، باید 80 درصد صنایع را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر استاندارهای محیط زیستی اعمال شوند، باید 80 درصد صنایع را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید