ایتالیا می تواند نقش مهمی در فعال شدن مجدد گفتگوهای ایران و اروپا داشته باشد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: ایتالیا می تواند نقش مهمی در فعال شدن مجدد گفتگوهای ایران و اروپا داشته باشد.

ایتالیا می تواند نقش مهمی در فعال شدن مجدد گفتگوهای ایران و اروپا داشته باشد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستادحقوق بشردبیر ستاد حقوق بشر در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در ایتالیا با سناتور کازینی رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس سنای ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

محمد جواد لاریجانی در این دیدار ایران را با ثبات ترین کشور منطقه دانست که توانسته است در برابر طوفان حوادث ناگوار مربوط به تروریسم تکفیری و سلفی ایستادگی کند و حتی به کشورهای همسایه خود از جمله عراق نیز کمک رساند.

محمدجوادلاریجانی در ادامه حل بحران سوریه را صرفا به وسیله رجوع مستقیم به آراء و نظر مردم سوریه دانست و گفت: هر راستا غیر دموکراتیکی منجر به گسترش تروریسم و وخیم تر شدن اوضاع در این کشور و سایر کشورهای منطقه می گردد و کشورهای منطقه و خصوصا ایتالیا و اتحادیه اورپا نباید اجازه دهند در این راستا هیچ گروه تروریستی تقویت گردد و همه آنها باید نقش مهمتری را در این زمینه ایفاء نمایند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در حفظ ثبات و امنیت منطقه دارد گفت: این کشورهای غربی هستند که به ایران احتیاج دارند و احتیاج آنها به تعامل با ایران بیشتر از احتیاج ما به آنها است چرا که تروریسم در حال گسترش سلفی تکفیری دیر یا زود دامن غربی ها را هم خواهد گرفت.

لاریجانی سیاست ایران را همکاری، مشارکت و تعامل سازنده با همه کشورهای دنیا دانست و گفت: ما گفتگو می کنیم و از همه تجربیات ارزنده فرهنگ های مختلف استفاده می کنیم اما هرگز تن به تحمیل و زورگویی نمی دهیم.

لاریجانی با مهم خواند موضوع حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران گفت: غربی ها ایران را بر خلاف رویه های سازمان ملل مجزا نموده و بر روی مسائل داخلی آن تبلیغات ظالمانه، متعصبانه و جانبدارانه به راه انداخته اند در حالیکه بر روی همه جنایت ها و موارد نقض حقوق بشر کشورهای همسو با خود در منطقه و سایر مناطق دنیا بسته اند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه در زمینه حقوق بشر به وسیله تبلیغات و هجمه های رسانه ای و تبلیغات یکسویه به هیچ نتیجه نمی توان رسید خواهان اقدام به وسیله بحث و گفتگو در این زمینه ها شد و گفت: ما معتقدیم گفتگوها با اتحادیه اروپا مجددا باید فعال گردد و در این زمینه ایتالیا بعنوان رئیس اتحادیه اروپا می تواند نقش مهمی ایفا نماید.

سناتور کازینی نیز در این دیدار ضمن استقبال از هیأت عالیرتبه حقوق بشری وقضایی جمهوری اسلامی ایران گفت: گفتگو و توسعه همکاری ها بهترین راه برای درک متقابل و رسیدن به نتایج ملموس در همه زمینه ها خصوصا مسائل مربوط به سیاست خارجه است.

کازینی با اشاره به نقش کلیدی ایران در حفظ صلح و ثبات در منطقه از مصوبه جدید سنای این کشور درباره سوریه سخن گفت که بر اساس آن بحران سوریه صرفا به وسیله راه چاره سیاسی و گفتگو با همه طرف ها باید حل و فصل گردد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجه سنای ایتالیا گفت: گفتگوهای سیاسی با ایران باید به صورت باز و خیلی جدی پیگیری گردد چرا که رابطه ما با ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.

کازینی از ایفای نقش مثبت و سازنده ایران در مورد بحران داعش و بهره گیری از توان همه طرف های عراقی برای جلوگیری از گسترش نفوذ این گروه تروریستی قدر دانی کرد .

رئیس کمیسیون سیاست خارجه سنای ایتالیا در سرانجام ابراز امیدواری کرد با سرعت دریافت گفتگوهای سازنده میان دو کشور، روابط فی مابین به بهترین شکل گسترش یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 610

به "ایتالیا می تواند نقش مهمی در فعال شدن مجدد گفتگوهای ایران و اروپا داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا می تواند نقش مهمی در فعال شدن مجدد گفتگوهای ایران و اروپا داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید