بدبینی آلمانی ها به آینده مالی کشورشان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که اعتماد شهروندان آلمانی به صلاحیت سیاسی احزاب برای غلبه بر بحران کرونا به شدت کاهش پیدا نموده و بیشتر آن ها با بدبینی به آینده مالی کشورشان می نگرند.

بدبینی آلمانی ها به آینده مالی کشورشان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، فرایند کاهش محبوبیت احزاب متحد مسیحی در آلمان همچنان ادامه دارد. جدیدترین نظرسنجی موسسه فورسا نشان می دهد که احزاب متحد مسیحی (دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) با یک درصد سقوط نسبت به هفته گذشته 33 درصد آراء شهفرایندان را به دست آوردند که بدترین ارزیابی از ماه مارس سال 2020 بوده است.

حزب سبز هم با یک درصد سقوط 18 درصد آراء شهفرایندان در این نظرسنجی را به دست آورد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که اعتماد به صلاحیت سیاسی اتحادیه احزاب متحد مسیحی در غلبه بر بحران کرونا هم در حال کاهش است. ارزش صلاحیت این اتحادیه در این زمینه نسبت به هفته قبل 5 درصد سقوط نموده و به 30 درصد رسیده که 10 درصد کمتر از ماه ژانویه است.

حزب سوسیال دموکرات و حزب سبز آلمان هم هر کدام تنها 6 درصد رای شهفرایندان درباره صلاحیت در غلبه بر بحران کرونا را بدست آوردند. 50 درصد شهفرایندان هم اعلام کردند که به هیچ حزبی اعتماد ندارند که صلاحیت کافی برای غلبه بر بحران کرونا را داشته باشد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که اگر آلمانی ها می توانستند مستقیما صدر اعظم خود را انتخاب نمایند 37 درصد به مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی رای می دادند و 18 درصد هم به رابرت هابک، رئیس حزب سبز آلمان رای می دادند. اولاف شولتز، نامزد صدر اعظمی حزب سوسیال دموکرات هم بدون تغییر 15 درصد آراء شهفرایندان را بدست آورد.

آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی هم در این نظرسنجی 22 درصد آراء شهفرایندان را بدست آورد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان به تحولات مالی در سال های آینده بدبین هستند. 48 درصد شهفرایندان نگرانند که شرایط مالی بدتر از این گردد. 27 درصد هم انتظار بهبود شرایط را دارند و 22 درصد هم انتظار هیچ تغییری را ندارند.

انستیتو فورسا این نظرسنجی را از بین 8 هزار شهفرایند آلمانی انجام داده و درباره انتظارات مالی از آن ها سوال نموده است. بیشترین بدبینی در بین شهفرایندان آلمانی در ایالت زارلند وجود دارد. بر این اساس 67 درصد زارلندی ها می ترسند که شرایط مالی در ایالت آن ها بدتر گردد. تنها 9 درصد شهفرایندان به بهبود اوضاع امید دارند.

این نظرسنجی در فاصله زمانی دوم تا هشتم ماه مارس صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1749

به "بدبینی آلمانی ها به آینده مالی کشورشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدبینی آلمانی ها به آینده مالی کشورشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید