بدون روسیه صلح و امنیتی در اروپا وجود ندارد، غرب به کرات منافع روسیه را نادیده گرفته

به گزارش مجله سفرنامه دبی، یکی از سیاستمداران بلند پایه حزب چپ آلمان با انتقاد از رفتارهای غلط غرب در برابر روسیه تاکید کرد که بدون این کشور یا در رویارویی با آن هیچ صلح و امنیتی در اروپا وجود نخواهد داشت.

بدون روسیه صلح و امنیتی در اروپا وجود ندارد، غرب به کرات منافع روسیه را نادیده گرفته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران گرگور گیزی، از سیاستمداران بلند پایه حزب چپ آلمان در بخشی از گفتگو با روزنامه دی ولت تاکید کرد که بعد از سرانجام جنگ سرد این خطا بوده است که همه ساختارها مانند قبل از سال های 1989 باقی مانده است. ما باید قوانین بین المللی را دقیقا مانند سازمان ملل و ناتو تغییر می دادیم. ما بالاخره به یک ساختار امنیت اروپایی جدید همراه با در نظر دریافت روسیه نیاز داریم. بدون روسیه و یا در رویارویی با این کشور نه صلح و نه امنیتی در اروپا وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این گفتگو شرح داد من همواره آنچه که نقض قوانین بین المللی است را محکوم می کنم از حملات غیر قانونی غرب در یوگسلاوی گرفته تا جنگ عراق و اشغال شبه جزیره کریمه.

گیزی با تاکید بر اینکه برخی رفتارهای روسیه قابل انتقاد است همچنین شرح داد: با این وجود ما باید این مسئله را درک کنیم که غرب در برخورد با روسیه خطاهای سختی را مرتکب شده است. غرب همواره منافع روسیه را نادیده گرفته است. هنگامی که کشورهای غربی بدون قطعنامه شورای امنیت به صربستان حمله کردند مسکو این نتیجه گیری را کرد که وقتی شما قوانین بین المللی را نقض می کنید بنابراین این قوانین دیگر برای ما هم نامعتبر است. استقرار موشک های آمریکا در لهستان و جمهوری چک هم نمونه دیگری از این گونه اقدامات غرب است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تحریم های غرب علیه روسیه در جریان بحران اوکراین را خطا دانسته و آسیب های آن برای اروپا را سخت تر از روسیه دانسته و بر راهکارهای دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین تاکید کرد.

گرگور گیزی همچنین با اشاره به خطاهای آمریکا در مسئله سوریه همچنین گفت: در هر صورت پوتین به آمریکایی ها نشان داده است که روسیه در سوریه یک قدرت جهانی است. جدا از این اگر ما خواستار صلح در سوریه هستیم باید منافع بازیگران بزرگ در این میدان از جمله آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی ، ایران و روسیه در نظر گرفته شود. پس باید یک توافق بین روسیه و آمریکا شکل گیرد. در غیر این صورت امور پیشرفتی ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به بحران پناهندگان پرداخته و گفت: ما باید ترس های شهروندان را از بین ببریم. در ضمنً باید با دلایل پناهندگی مبارزه شود. ما نیاز به یک توافق روسی-آمریکایی برای سرانجام جنگ سوریه داریم.

گرگور گیزی در بخش دیگری از این گفتگو بستن جهت بالکان بر روی پناهندگان را غلط ارزیابی کرده و توافق با اردوغان نامطمئن که از تروریست ها حمایت می کند برای حل مسئله پناهندگان را رد کرده و خواستار فکر کردن به راهکارهای بهتری شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 937

به "بدون روسیه صلح و امنیتی در اروپا وجود ندارد، غرب به کرات منافع روسیه را نادیده گرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون روسیه صلح و امنیتی در اروپا وجود ندارد، غرب به کرات منافع روسیه را نادیده گرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید