برداشت زیتون در سیستان و بلوچستان شروع شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت زیتون از سطح 300 هکتار از باغات این استان شروع شد.

برداشت زیتون در سیستان و بلوچستان شروع شد

اردشیر شهرکی اظهارداشت: زرد، ماری، روغنی، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از مهمترین نوع زیتون فراوریی باغداران سیستان و بلوچستان است که بیشتر در شهرستان های زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه و سیستان کشت می گردد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می گردد تا انتها آذرماه 300 تن زیتون از سطح باغات استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف گردد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت زیتون برای روغن گیری نیز در مرحله رسیدن به رنگ بنفش تیره است که میوه در این زمان بیشترین درصد روغن و روغن حاصله بالاترین کیفیت را داشته باشد.

وی اظهارداشت: هم اینک یک کارگاه فرآوری روغن زیتون در استان سیستان و بلوچستان در مجتمع گلخانه سیادک زابل فعال است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در فراوری محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

فراوری محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های بعضی منطقه ها این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار در هر سال توان فراوری 2 بار محصول را دارند

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2344

به "برداشت زیتون در سیستان و بلوچستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت زیتون در سیستان و بلوچستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید