تزئین دیوار شومینه با مصالح ساختمانی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شومینه یکی از المان های بسیار موثر در زیبایی دکوراسیون داخلی است که از گذشته تاکنون همیشه اهمیت خود را حفظ کرده و نه تنها برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان مورد استفاده قرار می گیرد بلکه به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز به شمار می آید. اگر از شما بپرسند شومینه چه نقشی در منزل دارد چه پاسخی خواهید داد؟ اکثر افراد آن را یک وسیله گرمایشی می دانند و از جنبه زیبایی شناسی آن غافل هستند، در صورتی که با گذشت زمان و توجه عمیق طراحان داخلی به المان های دکوراتیو و کاربردی این حقیقت ثابت شده که شومینه می تواند نقش یک نقطه کانونی را در اتاق نشیمن ایفا نماید. امروزه طراحان و معماران ساختمانی سعی مینمایند در طراحی دکوراسیون, نقطه به نقطه ساختمان را مد نظر قرار دهند و نکات زیباسازی را در همه جای ساختمان رعایت نمایند. شومینه نقش یک سیستم گرمایشی را در ساختمان ایفا میکند اما در طراحی داخلی چیزی فراتر از آن در نظر گرفته میشود. برای زیباسازی این المان از مصالح گوناگون مانند سنگ های تزئینی, بتن, سرامیک, آجر نسوز و… استفاده میشود و طراحی این مکان در انطباق با طیف رنگی و دکوراسیون کل خانه صورت میگیرد. در ذیل به طور اختصار به چند نوع مصالح پر کاربرد در نماسازی شومینه اشاره میکنیم.

تزئین دیوار شومینه با مصالح ساختمانی

سنگ طبیعی

سنگ ساختمانی یکی از مصالح پرکاربرد در نماسازی و طراحی داخلی است و به دلیل استحکام و دوام بالا همیشه مورد استقبال عموم قرار می گیرد. شومینه هایی که در کلبه های جنگلی یا ویلاها وجود دارند اصولاً با این متریال ساخته شده اند و زیبایی آن ها بی نظیر است. استفاده از سنگ طبیعی در تزئین شومینه نمایی فوق العاده به دکوراسیون منزل شما میدهد. این سنگها نمایی از طبیعت را وارد خانه میکنند و حسی زیبا و گرم به ساکنین می بخشند.

سنگ آنتیک

سنگ انتیک نوعی سنگ مصنوعی محسوب میشود که جنبه دکوراتیو دارد و به عنوان دیوارپوش در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می رود. سنگ انتیک در رنگها و ابعاد متنوع ساخته میشود و نمای بسیار زیبایی به منازل مسکونی می بخشد. از سنگ های دکوراتیو انتیک میتوان برای تزئین نمای دیوار شومینه استفاده نمود و انتخاب رنگ آن ها را با توجه به طیف رنگی نمای داخلی منزل انجام داد.

آجر

امروزه از اجرهای دکوراتیو رنگی برای تزئین شومینه و دیوار اطراف ان به وفور استفاده میشود. برای متمایز کردن شومینه از دیگر فضاهای خانه میتوان از اجرهای رنگی هماهنگ با دکوراسیون داخلی استفاده نمود. گاهی استفاده از رنگ متضاد در نمای شومینه زیبایی خاص و متفاوتی به منزل شما میدهد.

فلز

استفاده از ورق های فلزی برای طراحی دیوار دور شومینه ایده ای جالب و زیباست زیرا نمایی مدرن به دکوراسیون داخلی ساختمان میبخشد. ورق های فلزی به دلیل اینکه نور را منعکس میکنند باعث بزرگنمایی شومینه شده که این خود نکته ای قابل توجه در طراحی نمای شومینه های کوچک میباشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 712

به "تزئین دیوار شومینه با مصالح ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزئین دیوار شومینه با مصالح ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید