تشدید مواضع ضد مهاجرتی اتریش در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران - خبرنگاران - هانس کریستین اشتراخه معاون صدراعظم اتریش روز یکشنبه با تشدید لفاظی های ضد مهاجرتی خود در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا، مدعی شد که با اسلامی شدن خزنده کشورش مقابله می نماید.

تشدید مواضع ضد مهاجرتی اتریش در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از زوریخ، وی که رهبر حزب راست افراطی آزادی اتریش است، مهاجران را جمعیت بی خانمان خواند و تاکید نمود از عنوانی که گروه های راست افراطی در اتریش که خواهان مقابله با ورود مهاجران جدید به این کشور هستند، استفاده می نماید.

انتخابات مجلسی اروپا از 23 تا 26 ماه می امسال (2 تا 5 خرداد ماه) برگزار می گردد. در مجموع 751 نماینده مجلس اروپا در حال حاضر نمایندگی بیش از 512 میلیون نفر از 28 کشور عضو این اتحادیه را برعهده دارند.

نظرسنجی ها در اتریش نشان می دهد که حزب آزادی در انتخابات مجلسی اروپا صندلی سوم را در این کشور دارد و حزب محافظه کار خلق اتریش در صندلی نخست و حزب دمکرات سوسیال در صندلی دوم واقع شده است.

در همین حال، معاون صدراعظم اتریش گفت: اسلامی سازی خزنده، تغییر جمعیتی یا جابجایی جمعیت در کشور جریان دارد.

منتقدان با ارائه آمار دولتی از مهاجرت در اتریش با این دیدگاه مخالف هستند. آمار رسمی نشان می دهد که تنها حدود 16 درصد از جمعیت اتریش در سال 2018 از شهروندان غیراتریشی بوده که این رقم در یک دهه گذشته 10 درصد بوده است.

اشتراخه گفت: هدف ما اصلاح میراث سیاست مهاجرتی دولت قبل و بازداشتن ورود مهاجران از کشورهای اسلامی و ترویج یکپارچه سازی در کشور است.

احساسات ضد مهاجرتی در اتریش با بحران مهاجرتی سال 2015 اروپا شدت یافت؛ سالی که هزاران مهاجر در جهت خود به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا همچون سوئد و آلمان، وارد اتریش شدند.

بسیاری از مهاجران در آن موقع، آوارگان جنگی سوری بودند.

اتریش در جریان بحران سال 2015، به شماری از پناهجویان برابر با حدود یک درصد از جمعیت خود، پناهندگی داد.

این در حالی است که دولت اتریش طی ماه های اخیر رویکرد سختگیرانه تری در قبال مهاجران در پیش گرفته است.

طبق مقررات جدید اتریش، مهاجران و پناهجویان پس از 10 سال اقامت می توانند تقاضای کسب تابعیت این کشور را ارائه دهند، در حالی که این مدت 6 سال بود.

همچنین اخراج پناهجویانی که مرتکب جرایم شده باشند، تسریع و حتی افراد زیر سن قانونی در صورت ارتکاب جرم اخراج می شوند.

شبس**اروپام**9109** 1917

منبع: ایرنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 294

به "تشدید مواضع ضد مهاجرتی اتریش در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید مواضع ضد مهاجرتی اتریش در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید