تهدید شرکت های تراشه ساز تایوانی از سوی آمریکا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا در پی کمبود جهانی تراشه از شرکت های تراشه ساز اطلاعات می خواهد.

تهدید شرکت های تراشه ساز تایوانی از سوی آمریکا

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران به نقل از فون آرنا، وزارت بازرگانی ایالات متحده، در تلاش است تا بفهمد چرا جهان درگیر کمبود جهانی تراشه شده و به همین دلیل اطلاعاتی را از شرکت های نیمه هادی مستقر در تایوان از جمله TSMC بزرگترین تراشه ساز مستقل روی زمین، درخواست کرده است. این شرکت تجاری دومین شرکتی است که برای نام های برتر فناوری مانند اپل، انویدیا، AMD و مدیاتک، تراشه می سازد.

درخواست وزارت بازرگانی ایالات متحده برای دریافت اطلاعات در ماه گذشته با مقاومت مقامات تایوان روبرو شد که دلیل آن ترس از درز اطلاعات جمع آوری شده بود. در حالی که شرکت های نیمه هادی مورد سوال آمریکایی ها مجبور به مشارکت نیستند، اما جینا رایموندو وزیر بازرگانی آمریکا، شرکت های درگیر را با ذکر این نکته تهدید کرده که ممکن است ایالات متحده به قانون تولید دفاعی روی بیاورد تا شرکت هایی را که داده ها را تحویل نداده اند وادار کند تا 8 نوامبر پاسخ دهد.

از قانون تولید دفاعی برای وادار کردن شرکت های آمریکایی به تولید محصولات مورد نیاز استفاده شده که در طول جنگ کمبود آنها احساس می شد. مشخص نیست که چگونه می توان از قانون DPA برای وادار کردن شرکت های تایوانی به ارائه اطلاعات درخواستی استفاده کرد. قانون DPA همچنین می تواند برای جلوگیری از ورود محموله های خارجی به ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد، اما به نظر نمی رسد که این راه حلی برای رفع کمبود تراشه باشد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2051

به "تهدید شرکت های تراشه ساز تایوانی از سوی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید شرکت های تراشه ساز تایوانی از سوی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید