تورم در آلمان به بالاترین سطح در 30 سال اخیر رسید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، اداره فدرال آمار آلمان با تاکید بر اینکه نرخ تورم در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته حدود 5.2 درصد افزایش داشته این افزایش تورم را در حدود 30 سال گذشته بی سابقه ارزیابی کرد.

تورم در آلمان به بالاترین سطح در 30 سال اخیر رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ویرتشافتز ووخه، تورم در آلمان در ماه نوامبر به بالاترین سطح خود در تقریبا 30 سال گذشته رسید.

اداره آمار فدرل آلمان روز آدینه اعلام نمود که قیمت های مصرف کننده در ماه نوامبر امسال میلادی نسبت به این ماه در سال گذشته حدود 5.2 درصد افزایش پیدا نموده است.

نرخ تورم بالاتر از این آخرین بار در ماه ژوئن سال 1992 رخ داد که در آن موقع بالغ بر 5.8 درصد بود.

تورم بالاتر قدرت خرید مصرف کنندگان را تضعیف می نماید، چرا که آن ها مثلا با یک یورو نسبت به قبل خرید کم تری می تواند انجام دهند.

در ماه نوامبر مردم آلمان مجبور شدند دوباره برای تامین انرژی مورد احتیاج بیشتر دست به جیب شوند. انرژی خانوارها در عرض یک سال حدود 22.1 درصد افزایش یافت. بیشتر افزایش قیمت مربوط به نفت کوره بود که قیمت آن در عرض یک سال حدود دو برابر شد.

بر اساس گزارش اداره آمار فدرل آلمان، قیمت بنزین در ماه نوامبر نسبت به این ماه در سال گذشته 43.2 درصد بیشتر شد. بعلاوه گاز طبیعی 9.6 درصد و برق هم 3.1 درصد گران تر شد. بدون در نظر گرفتن قیمت انرژی نرخ تورم در ماه نوامبر حدود 3.4 درصد بوده است.

این تورم ماه هاست که در پی افزایش چشمگیر هزینه های انرژی در پی بهبود اوضاع مالی جهانی در دوران بعد از بحران کرونا تشدید شده است. از طرفی نرخ های عادی مالیات بر ارزش افزوده از ژانویه سال 2021 دوباره اعمال شده است و از این رو کالاها و خدمات دوباره در حال گران شدن هستند. کمبود مواد اولیه و تنگناهای ایجاد شده در زنجیره تامین هم اوضاع را تشدید نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2110

به "تورم در آلمان به بالاترین سطح در 30 سال اخیر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم در آلمان به بالاترین سطح در 30 سال اخیر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید