تولد اولین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت جنگل فندقلو

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نخستین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت تکثیر و احیای مرال در جنگل فندقلو اردبیل به دنیا آمد.

تولد اولین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت جنگل فندقلو

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران اردبیل و به نقل از حفاظت محیط زیست استان، ودود رستم نژاد رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان اردبیل گفت: یک راس گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت تکثیر و احیای مرال در جنگل فندقلو به دنیا آمد.

وی با شاره به اینکه این زایمان ها تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت گفت: کنترل های مستمر و شبانه روزی ماموران اجرایی محیط زیست در منطقه صورت می گیرد تا فضای آرام و مطلوب جهت زادآوری این گونه فراهم گردد.

رستم نژاد با اشاره به شرایط جغرافیایی و پوشش گیاهی متنوع و مناسب در سایت تکثیر و احیای مرال اضافه کرد: پایش به وسیله دوربین مداربسته، استفاده از دامپزشکان معتمد، احداث انبار علوفه، تهیه یونجه و ذخیره سازی آن جهت تغذیه کمکی گوزن ها در فصول سرد سال بعضی از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به منظور افزایش و تکثیر این گونه نادر است.

وی توضیح داد: سایت تکثیر و احیای مرال فندقلو به همت اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل در سال 1388 و با هدف احیای گونه حمایت شده مرال در شمال پارک جنگلی فندقلو راه اندازی شد و با توجه به سازگاری مناسب مرال ها با شرایط اقلیمی منطقه جزو سایت های پیروز در کشور است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان اردبیل گفت: مرال بزرگترین گوزن و همچنین بزرگترین گیاه خوار سمدار ایران است، جفت گیری مرال ها از اواسط شهریورماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه می یابد و دوره بارداری مرال حدود 240 روز است و در هر زایمان یک گوساله متولد می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1870

به "تولد اولین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت جنگل فندقلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد اولین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت جنگل فندقلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید