ثبت بیشترین مهاجرت غیرقانونی به آمریکا در 15 سال گذشته

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرگزاری بلومبرگ از افزایش چشمگیر مهاجرت غیرقانونی به آمریکا اطلاع داد و نوشت: شمار مهاجران غیرقانونی که در سال اقتصادی جاری از مرز آمریکا و مکزیک گذشته اند بیشترین رقم از سال 2006میلادی بوده است.

ثبت بیشترین مهاجرت غیرقانونی به آمریکا در 15 سال گذشته

به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، بر اساس داده های مقدماتی گمرک و حفاظت مرز ایالات متحده (CBP)، تعداد مهاجران غیرقانونی که از مرز آمریکا و مکزیک در سال اقتصادی جاری گذشته اند به بیشترین میزان خود رسیده و این در حالی است که هنوز از سال اقتصادی جاری چهار ماه دیگر باقی مانده است.

بلومبرگ در ادامه نوشت: درواقع این آمار و ارقام خبر از یک چالش بلندمدت دارد؛ نزدیک به 900 هزار نفر مهاجر از اول اکتبر 2020 (9 مهر 99) تا 31 مه (10 خرداد) توسط گشت مرزی آمریکا متوقف شدند. همچنین ماه گذشته بیش از 170 هزار مهاجر غیرقانونی دیگر متوقف شده اند که مطابق سوابق 20 ساله ثبت شده یک رکورد حساب می گردد.

علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از مهاجران از کشورهای دورتری مانند اکوادور، ونزوئلا، کوبا و هائیتی هم روانه آمریکا هستند. براساس آمار منتشر شده تنها در سال اقتصادی جاری 32 هزار اکوادوری و حتی 13 هزار برزیلی که کوشش داشتند به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شوند، متوقف شده اند.

هرچند آمار نشان می دهد بیشترین مهاجران غیرقانونی مربوط به مکزیک (بیش از 40درصد) و کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادور و یا به عبارتی مثلث شاقتصادی آمریکای مرکزی هستند.

گزارش ها نشان می دهد که تا به امروز تنها تعداد دقیق مهاجران غیرقانونی مکزیک، گواتمالا، هندوراس و السالوادور معین شده و برای سایر کشورهای دورتر که قصد ورود غیرقانونی به خاک آمریکا دارند آمار دقیقی در دسترس نیست.

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا که راهنمایی کوشش های دولت جو بایدن را برای رسیدگی به ریشه های مهاجرت برعهده دارد، روز دوشنبه پیش از سفر به مکزیک به گواتمالا رفت. هرچند پیش از این ریشه های این موضوع جرم و جنایت، فساد در نهادهای دولتی، واکنش های نادرست دولت این کشور به بلایای طبیعی و ویروس کرونا ارزیابی شده است.

مساله مهاجرت موضوع تازه ای در ایالات متحده نیست و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وی با اتخاذ تصمیم های سختگیرانه در این حوزه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را شروع کرد. اما با روی کار آمدن دولت جدید، جو بایدن با صدور چندین فرمان اجرایی از جمله توقف ساخت این دیوار مرزی، مواضعی کاملا متفاوت با رئیس جمهوری پیشین در پیش گرفت. فرمان مهاجرتی بایدن که گفته می شد در روزهای نخست انتظاراتی را در پناهجویان به امید آسانتر شدن شرایط مهاجرت به وجود آورده و بسیاری را از کشورهای آمریکای لاتین روانه مرزهای آمریکا نموده بود اکنون به نظر می رسد به پاشنه آشیل دولت تازه کار بایدن شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1869

به "ثبت بیشترین مهاجرت غیرقانونی به آمریکا در 15 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیشترین مهاجرت غیرقانونی به آمریکا در 15 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید