جزئیات نمایش جدیدترین انیمه میازاکی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، انیمیشن فانتزی هایائو میازاکی به نام پسر و مرغ ماهیخوار جشنواره فیلم تورنتو افتتاح می گردد.

جزئیات نمایش جدیدترین انیمه میازاکی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ورایتی، انیمیشن پسر و ماهیخوار به کارگردانی هایائو میازاکی، چهل و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو را افتتاح می نماید و هفتم سپتامبر اکران می گردد.

میازاکی نویسندگی و کارگردانی این انیمیشن را بر عهده داشته است و پسر و ماهیخوار نخستین فیلم بلند این فیلمساز تحسین شده در 10 سال گذشته محسوب می گردد. در حالی که پیش تر چندین اثر از استودیو جیبلی (که میازاکی یکی از بنیانگذاران آن بود)، از جمله لاک پشت قرمز در سال 2016 و شهر اشباح در سال 2002 در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمده است، این نخستین باری به شمار می رود که یک فیلم ژاپنی یا یک انیمیشن به عنوان فیلم شب افتتاحیه این جشنواره انتخاب می گردد.

پسر و ماهیخوار در اوایل امسال در ژاپن اکران شد و در هفته اول اکرانش 13.2 میلیون دلار فروخت تا رکورد بزرگترین اکران نخست در تاریخ استودیو جیبلبی را بشکند. این شرکت در اقدامی جسورانه این انیمیشن را بدون هیچ گونه تبلیغات، بازاریابی یا توضیح داستان اکران کرد.

پس از اکران معین شد که این انیمیشن داستان پسری به نام ماهیتو ماکی را روایت می نماید که برجی متروکه را در شهر جدیدش کشف می نماید و وارد دنیای فانتزی می گردد که در آن با یک ماهیخوار خاکستری سخنگو آشنا می گردد.

هایائو میازاکی در طول دوران فعالیت خود تا به امروز چندین بار اعلام بازنشستگی نموده بود و در طول بیش از 50 سال فعالیت هنری خود به موفقیت های فراوانی درحد نیک پارک، انیماتور کمپانی والت دیزنی دست یافته است و از مشهورترین و تاثیرگذارترین انیماتورهای تاریخ سینما محسوب می گردد.

او که متولد توکیو است، انیمیشن سازی حرفه ای خود را در سال 1961 شروع کرد و به عنوان هنرمند طراح برای انیمیشن سفرهای گالیور فراتر از ماه کار می کرد. وی در آن دهه به کار در نقش های مختلف در صنعت انیمیشن ادامه داد تا زمانی که اولین فیلم برجسته خود را با عنوان لوپن 3: قلعه کالیوسترو در سال 1979 منتشر کرد.

با اینکه فیلم های میازاکی به مدت طولانی موفقیت های تجاری و منتقدانه ای را در ژاپن به دست آورده بودند، او تا حد زیادی در غرب ناشناخته بود تا زمانی که کمپانی میراماکس فیلم شاهزاده مونونوکه را منتشر کرد که رکورد فروش در سینماهای ژاپن را شکست و اولین فیلم انیمیشنی بود که جایزه تصویر سال را در جوایز آموزشگاه ژاپن به دست آورد.

این دوره از جشنواره بین المللی فیلم تورنتو از هفتم تا هفدهم سپتامبر فعالیت خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2454

به "جزئیات نمایش جدیدترین انیمه میازاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نمایش جدیدترین انیمه میازاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید