حیاتی: هنوز هم نفهمیدم چرا نمی توانم در صداوسیما کار کنم!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، محمدرضا حیاتی با بیان اینکه هنوز هم نفهمیده است که علت ممنوعیت فعالیتش در صداوسیما چیست، تاکید می نماید: کار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بازنشستگی نمی شناسد و این قشر تا وقتی توان دارند و مردم دوستشان دارند، می توانند کار نمایند.

حیاتی: هنوز هم نفهمیدم چرا نمی توانم در صداوسیما کار کنم!

گوینده باسابقه بخش های خبری در گفت وگویی با خبرنگاران درباره وعده رییس صداوسیما مبنی بر باز بودن درهای تلویزیون به روی سرمایه هایش و مطالبه جدی مردم در این زمینه، در پاسخ به اینکه آیا با او در این ارتباط صحبتی شده است؟ توضیح داد: خیر، در این زمینه با من صحبتی نشده است. تلویزیون خانه ماست. من بخش اعظم عمرم را در تلویزیون و در جام جم گذرانده ام. اصلا این واژه ممنوع کردن فعالیت درست نیست؛ البته ممنوع کردن من که یکی از عجیب ترین ممنوع کردن هاست که نمی دانم دلیلش چه بود و هیچ وقت هم هیچکس به من نگفت که دلیل ممنوع الفعالیت شدن من چیست.

حیاتی اضافه کرد: جالب است در دیدارهایی که با بعضی از معاونان صداوسیما داشتم می گفتند خیر شما ممنوعیتی ندارید، اما در عمل وقتی برنامه ای پیشنهاد می شد جلوی کار ما را می گرفتند.

این گوینده خبر در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط حضورش در تلویزیون فراهم گردد، تمایلی به بازگشت دارد یا خیر؟ پاسخ داد: من خودم نباید پیش قدم شوم، آن ها باید پیش قدم شوند و اگر بخواهند باید تماس بگیرند که من به تلویزیون برگردم. نه تنها من بلکه هر پیشکسوت و هر هنرمند قدیمی، تلویزیون خانه اش است و حق دارد برود به خانه اش سر بزند.

حیاتی با اشاره به قانون سازمان صداوسیما مبنی بر جلوگیری از ورود بازنشسته ها به محل جام جم، توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر بازنشسته ها را به سازمان راه نمی دهند. بازنشسته ها اگر بخواهند دیداری با همکارانشان داشته باشند، اجازه ندارند وارد محل سازمان صداوسیما شوند و کارت های بازنشستگی گیت ها (درهای ورودی) را باز نمی نماید.

او تاکید نمود: درست است که از لحاظ ضوابط کار اداری بازنشسته شده ایم، اما کار مجری، هنرمند، خواننده، آهنگساز و به طور کلی هر فردی که در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه است، بازنشستگی نمی شناسد. تا موقعی که توانایی دارد و تا وقتی مردم دوستش داشته باشند و بخواهند برنامه داشته باشد، هنرمند می تواند کار خودش را ادامه دهد. مگر اینکه ناتوان گردد یا مردم او را نپذیرند و علاقه ای به کارش نداشته باشند. یک نقاش تا وقتی دستش نمی لرزد نقاشی می نماید، یک موزیسین تا وقتی توان دارد آهنگسازی می نماید، یک بازیگر هم تا آخر عمرش در نقش های متفاوت بازی می نماید. اینکه بخواهند کسی را از کار هنری محروم نمایند، حتی حرفش هم خنده دار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2195

به "حیاتی: هنوز هم نفهمیدم چرا نمی توانم در صداوسیما کار کنم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیاتی: هنوز هم نفهمیدم چرا نمی توانم در صداوسیما کار کنم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید