خبرنگاران برنامه های آموزش وپرورش و وزارت علوم اجزای یک برنامه ملی باشد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران-خبرنگاران- وزیر آموزش وپرورش گفت: برای رسیدن به تربیت متعالی و هماهنگ باید برنامه های وزارتخانه های آموزش وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، اجزای یک برنامه ملی باشد.

خبرنگاران برنامه های آموزش وپرورش و وزارت علوم اجزای یک برنامه ملی باشد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش روز یکشنبه وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در چهاردهمین جلسه از سلسله نشست های تبادل نظری هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های مختلف کشور و با موضوع تبادل نظر بر محور تحول برگزار گردید اضافه کرد: وزارت آموزش وپرورش و وزارت علوم متولیان اصلی تعلیم و تربیت و پرورش افراد جامعه هستند.

در این نشست که منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش وپرورش استان ها و روسای 760 منطقه آموزش وپرورش کشور به صورت ویدئوکنفرانس و به وسیله شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) حضور داشتند حاجی میرزایی اضافه گفت: اولین پرسشی که این دو دستگاه عظیم مکلف به پاسخگویی آن هستند این است که آیا افراد را خوب و درست برای آینده تعلیم می دهند و آن ها را برای مواجهه منطقی با مسائل آینده تجهیز می نمایند و نقش آن ها را در جامعه و در برابر مسئولیت اجتماعی که بر عهده آن ها است، به خوبی یادآور می نمایند؟ آیا محصول مشترک ما محصول هماهنگ است؟

وی با بیان اینکه باید آنالیز کنیم که محصول مشترک این دو دستگاه، یک ترکیب هوشمند از انسان هایی در تراز جمهوری اسلامی که توانایی برخورد مناسب و درست در مقابل مسائل اجتماعی و آنچه در جهت زندگی ممکن است پیش رویشان قرار بگیرد را دارند یا خیر، توضیح داد: برای تحقق این اهداف، برنامه های دو وزارتخانه آموزش وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری باید اجزای یک برنامه ملی باشد و ضروری است دو دستگاه با برقراری جلسات مشترک، ارزیابی های هماهنگ از کار داشته باشند و سیاست های بهبود و تعالی مشترکی را انتخاب نمایند و درنهایت جمع بندی واحدی از گذشته و ترسیم مشترکی از آینده داشته باشند و معتقدم سؤال سوم این است که آیا ما در خلق این تعامل توفیق داشته ایم؟

وزیر آموزش وپرورش با توجه به مسائل کنکور و ورود به دانشگاه برای دانش آموزان اعلام کرد: برای حل مسئله کنکور قوانینی وضع شده است، بنابراین در کنار تمام کوشش هایی که برای کاهش استرس و ورود دانشجویان به دانشگاه داریم باید نگاهی عمیق تر و ریشه ای تر به این پدیده داشته باشیم.

حاجی میرزایی با یادآوری به 2 دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی به عنوان دانشگاه های زیرمجموعه وزارت آموزش وپرورش گفت: آموزش وپرورش دو دانشگاه کلیدی برای تربیت معلمان دارد که برخلاف دانشگاه های دیگر کشور، مأموریت گرا هستند، به این معنی که فارغ التحصیلان این دو دانشگاه ها مستقیماً وارد بازار کار می شوند و این دو دانشگاه مسئولیت تربیت دانشجویانی برای شغل معلمی را دارند. فارغ التحصیلان این دو دانشگاه باید بعد از سرانجام دوره تحصیلشان علاوه بر پیشرفت علمی، ویژگی های خاص یک معلم را نیز دارا باشند که به این منظور برای آن ها برنامه ریزی های ویژه ای در زمینه ارائه دروس اجرا شده است.

وی معلم موردنظردر تراز سند تحول را معلمی دانست که بتواند در دانش آموزانش توانمندی خلق کند و گفت: در دو دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی در کوشش هستیم تا با برنامه ریزی دقیق بتوانیم چنین معلمی را تربیت کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1588

به "خبرنگاران برنامه های آموزش وپرورش و وزارت علوم اجزای یک برنامه ملی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه های آموزش وپرورش و وزارت علوم اجزای یک برنامه ملی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید