خبرنگاران تقویت پدافند غیرعامل آموزش و پرورش در دوران کرونا لازم است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تقویت اقدامات کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در آستانه فصل بازگشایی مدارس لازم است.

خبرنگاران تقویت پدافند غیرعامل آموزش و پرورش در دوران کرونا لازم است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

محمدعلی واقعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: آموزش، مطلع سازی و جلب همراهی اولیا، لازمه موفقیت و مهار ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: با همراهی، همفکری مدیران، معلمان، اولیا و حتی دانش آموزان گام های بلندی در حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری برداشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سه شرایط قرمز، زرد و سفید برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است و آماده بازگشایی مدارس در تاریخ مقرر هستیم.

وی اضافه نمود: در صورت اعلام شرایط سفید از سوی ستاد مقابله با کرونا، مدارس طبق روال معمول بازگشایی می گردد.

واقعی گفت: برای مناطقی که از سوی ستاد مقابله با کرونا شرایط زرد اعلام گردد، از 2 روش حضوری و مجازی استفاده می گردد به این صورت که کلاس های درس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و با نصف جمعیت کلاس ها تشکیل می گردد.

وی اضافه نمود: در این حالت فعالیت مدارس به دلیل افزایش تعداد کلاس ها به صورت زوج و فرد خواهد بود و همزمان خدمات به وسیله فضای مجازی نیز ارایه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان نمود: در صورت اعلام شرایط قرمز نیز ارایه خدمات و فعالیت های آموزشی و پرورشی به وسیله فضای مجازی است و در مناطق روستایی و عشایری محروم از اینترنت و فضای مجازی به صورت توزیع درسنامه و بسته های غیر برخط انجام می گردد.

وی توضیح داد: در زمان بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه امسال نیز با آموزش، مطلعی بخشی و جلب همراهی اولیا، دانش آموزان و تدابیر ایمنی لازم خواهیم توانست با غلبه بر ویروس کرونا مدارس را از شیوع این ویروس مصون نگه داریم.

رییس کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه نمود: پس از تایید وجود ویروس کرونا کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش به منظور صیانت از سلامت دانش آموزان و فرهنگیان با تهیه و تدوین دستورالعمل های آموزشی و بهداشتی در قالب فراوری محتوای الکترونیک و بروشور و ارسال آن به مدارس ورود کرد و با هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونای استان گام های موثری در این زمینه برداشته است.

وی با اشاره به سایر اقدامات کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش گفت: با احتمال اپیدمی موج سوم شیوع ویروس کرونا در پاییز آموزش و پرورش نیز با پیش بینی تمهیدات لازم در قالب طرح ها و برنامه های جدید و تشکیل کارگروه های کارشناسی قوی وارد عمل شده که در زمان مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1333

به "خبرنگاران تقویت پدافند غیرعامل آموزش و پرورش در دوران کرونا لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقویت پدافند غیرعامل آموزش و پرورش در دوران کرونا لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید