خبرنگاران نخستین نشست دفاع دکتری آنلاین در دانشگاه آزاد دزفول برگزار گشت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، دزفول - خبرنگاران - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: نخستین نشست دفاع دکتری آنلاین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با استفاده از سامانه Ims با بستر بسیار با کیفیت برگزار گردید.

خبرنگاران نخستین نشست دفاع دکتری آنلاین در دانشگاه آزاد دزفول برگزار گشت

علی افروس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: نخستین نشست دفاع آنلاین رساله دکتری جعفر قلی بیک دانشجوی گروه مهندسی مکانیک تبدیل انرژی و با هدایت دکتر محمدرضا عصاری در حضور 6 نفر از دیگر استادان در دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار گشت.

وی اظهارداشت: با توجه به بخشنامه صادره سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر برگزاری کلاس های نیمسال جاری به صورت مجازی و استفاده از این بستر برای برگزاری دفاعیه ها، بستر مناسب سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه برای این کار آماده سازی شده و فرایند برگزاری دفاعیه ها و دیگر امور دانشگاه با کیفیت مناسب در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اضافه کرد: این واحد دانشگاهی با فعال کردن همه ظرفیت های نیروی انسانی و استفاده بهینه از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه، بستر مناسب و با کیفیتی را برای برگزاری کلاس ها و دیگر امور بصورت الکترونیکی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی و حفظ سلامت پرسنل و دانشجویان فراهم کرد و واحد دزفول در استان خوزستان نخستین واحدی بود که پیروز به برگزاری دفاعیه بصورت آنلاین شد.

وی ضمن تقدیر از معاونت علمی، فناوری اطلاعات و روابط عمومی دانشگاه در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی مناسب در فضای مجازی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، تعداد زیادی از استادان و دانشجویان در آستانه دفاع معطل مانده بودند که این موضوع باعث دلهره درخصوص برگزاری دفاع بصورت مجازی را دوچندان نموده بود که برگزاری با کیفیت نخستین جلسه دفاع آنلاین را می توان الگوی مناسبی برای دیگران در نظر گرفت.

سیدمحمدمهدی صافی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول که در این نشست دفاعیه آنلاین حضور داشت نیز گفت: بحران کرونا در کشور و دنیا ثابت کرد می توان بسیاری از فعالیت ها را با برنامه ریزی و درنظر دریافت پروتکل های مناسب بدون افت کیفیت برگزار کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری این نشست دفاعیه با حضور اساتید مشاور و داور از دانشگاه شهید چمران و کانادا نشان داد که با وجود فناوری های نوین دیگر محدودیت مکانی وجود ندارد و استفاده از این بستر نه تنها بسیاری از مسائل جلسات دفاعیه دانشجویان، که به علت حضور نیافتن استادان در دانشگاه برگزار نمی گردد، را مرتفع می سازد بلکه موجب ایجاد ارتباط قوی تر علمی بین اساتید دانشگاه های سراسر کشور و دنیا خواهد شد.

علی حیدری مقدم مدیر خدمات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز گفت: عنوان خاتمه نامه دانشجوی دکتری جعفر قلی بیک مدلسازی و آنالیز تجربی فراوری آب شیرین توسط استخرخورشیدی با گرادیان شوری بود که از جمله دستاوردهای این رساله، دستیابی دانش فنی ایجاد استخر خورشیدی با گرادیان شوری در مقیاس نیمه صنعتی، توسعه مدل های عددی جهت پیش بینی و کنترل رفتار این سیستم ها، بهبود پایداری این استخرها با استفاده از ادغام استخرهای خورشیدی با مواد تغییر فازدهنده، توسعه سیستم های آب شیرین کن خورشیدی انطباق پذیر با استخرخورشیدی با گرادیان شوری با قابلیت تجاری سازی است.

وی درخصوص خروجی های علمی این رساله گفت: 2 مقاله علمی ISI و یک مقاله لاتین در مجلات علمی و پژوهشی با تلاشهای دانشجو و اساتید راهنما و مشاور به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به ثبت رسیده است.

مدیر خدمات پژوهشی واحد دزفول در ادامه به تجاری سازی دستاوردهای این رساله اشاره نمود و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی جنوب کشور، دسترسی مناسب به تشعشع خورشید، ساعات آفتابی مناسب در طی سال، وجود منابع آب شور و زمینهای بایر در این منطقه با تجاری سازی این طرح میتوان در جهت برطرف نیازهای آب اشامیدنی بخشهای مختلف استان خوزستان استفاده کرد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا کلاس های مجازی دانشگاه های شهرستان دزفول نیز شروع شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1141

به "خبرنگاران نخستین نشست دفاع دکتری آنلاین در دانشگاه آزاد دزفول برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین نشست دفاع دکتری آنلاین در دانشگاه آزاد دزفول برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید