خبرنگاران نگاه ویژه وزارتخانه های فرهنگ و آموزش و پرورش به کتابخوانی دانش آموزان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران-خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه این وزارتخانه و وزارت آموزش و پرورش به موضوع کتابخوانی دانش آموزان ویژه است و با گفت و گوهای صورت گرفته امکان تقویت این جهت نیز وجود دارد.

خبرنگاران نگاه ویژه وزارتخانه های فرهنگ و آموزش و پرورش به کتابخوانی دانش آموزان

سیدعباس صالحی امروز - یکشنبه - در حاشیه بیستمین برنامه گفت وگوی هفته که به میزبانی وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد راه های افزایش کتابخوانی دانش آموزان گفت: مساله کتاب و کتابخوانی تنها به عنوان یک مصرف فرهنگی بخشی از جامعه در حوزه بچه ها و نوجوان نیست بلکه این موضوع فردای کودک و نوجوان و به دنبال آن آینده ایران را تشکیل می دهد.

وی اضافه نمود: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به موضوع کتابخوانی دانش آموزان ویژه است و با گفت و گوهای صورت گرفته امکان تقویت این جهت نیز وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: در کتابخانه های عمومی بخش کودک و نوجوانان به طور مستقل وجود دارد و همچنین کتاب های ویژه این سنین در نظر گرفته شده است، تمامی کتابخانه ها بخش مستقلی خارج از فضای عمومی برای بچه ها دارند.

صالحی گفت: فضای مطالعه ویژه بچه ها در کتابخانه ها یاری نماینده این است که بتوانند فضایی را ایجاد نمایند تا ارتباط بچه ها و نوجوانان با فضای کتابخانه عمومی و مدارس تقویت و در نهایت طعم شیرین کتابخوانی به این واسطه ایجاد گردد.

وی همچنین درمورد مقررات انتشار کتاب های آموزشی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب های آموزشی تابع مقررات عمومی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آنالیز کتاب ها تصویب نموده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شرح داد: این بدین معنی است که 10 تا 15بند از سیاست های کلی و مسایل زیر مجموعه برای اداره آنالیز کتاب ها معین شده است بنابراین ما نسبت به مقررات با توجه به اهداف سند بالادستی محدودیت داریم.

صالحی اظهارداشت: در واقع اگر خارج از این حوزه، جلوی نشر کتاب گرفته گردد و ناشر قصد شکایت از ما را به مراجع قضایی داشته باشد، باید امکان پاسخگویی داشته باشیم.

وی گفت:در این مقررات به کار مشترک آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ احتیاج است تا اگر موردی با کتب درسی همخوانی ندارد یا اطلاعات غلط آموزشی ارایه می دهد، در قوانین جای بگیرد و ما به عنوان عمل نماینده بتوانیم به آنها استناد کنیم و اصلاحیه ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین باره صورت گیرد تا کتاب های درسی در یک حوزه منسجم تری قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، بیستمین برنامه گفت وگوی هفته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مهمان ویژه و اعضای شورای معاونان، مدیران کل استان ها و مدیران 760 منطقه آموزش وپرورش کشور در بستر شبکه شاد به صورت زنده برگزار گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1741

به "خبرنگاران نگاه ویژه وزارتخانه های فرهنگ و آموزش و پرورش به کتابخوانی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگاه ویژه وزارتخانه های فرهنگ و آموزش و پرورش به کتابخوانی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید