دبیرکل ناتو از تبادل نظر با نخست وزیر عراق اطلاع داد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه شنبه در پیامی توییتری از گفتگوی خود با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درباره گسترش ماموریت این سازمان در عراق اطلاع داد.

دبیرکل ناتو از تبادل نظر با نخست وزیر عراق اطلاع داد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این پیامی توییتری نوشت: تماس تلفنی خوبی با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق داشتم. ما درباره مأموریت آموزشی ناتو در عراق صحبت کردیم.

ینس استولتنبرگ بهانه خود برای گسترش ماموریت این سازمان در عراق را اینگونه ادعا کرد: ناتو به دنبال افزایش حمایت از عراق در مبارزه علیه تروریسم است!

شبکه تلویزیونی الجزیره ساعاتی پیش به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام نموده بود که قرار است تعداد نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق به حدود 5 هزار نفر افزایش یابد.

رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک مطلع در این باره گفت که ناتو در نظر دارد این افزایش نیرو را به 4 تا 5 هزار نفر برساند.

مقامات ارشد و دیپلمات ها به این خبرگزاری گفتند که وزرای دفاع ناتو در صدداند تا مأموریت آموزشی این نهاد نظامی در عراق بعد از بهبود شرایط بیماری کرونا را گسترش دهند.

تصمیم به افزایش نیروهای ناتو در عراق نیز احتمالاً در نشست انتها هفته جاری وزرای دفاع ناتو مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری آلمان یکشنبه هفته جاری به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توافق کردند که در نشست وزیران که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری برگزار می گردد، در مورد خروج نظامیان خارجی از افغانستان تصمیم گیری نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1684

به "دبیرکل ناتو از تبادل نظر با نخست وزیر عراق اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل ناتو از تبادل نظر با نخست وزیر عراق اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید