درگیری نظامی جدید آمریکا و روسیه

به گزارش مجله سفرنامه دبی، پس از آنکه یک گشتی آمریکایی در راستا قامشلی-المالکیه متعرض یک گشتی روس شد که قصد نزدیک شدن به مرزهای عراق در حومه شرقی شهر قامشلی را داشت، درگیری نظامی جدیدی میان نیروهای دو طرف شکل گرفت.

درگیری نظامی جدید آمریکا و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، این درگیری در جهت مواصلاتی قامشلی-المالکیه منتهی به گذرگاه مرزی با اقلیم کردستان عراق شکل گرفت، یک دستگاه خودروی گشتی نیروهای آمریکایی راه را به روی پلیس نظامی روسیه که قصد حرکت به سمت گذرگاه مرزی سیمالکا را داشت، بست و این نیروها مجبور به بازگشت به پایگاه های خود در قامشلی شدند.

ساکنان این منطقه و شاهدان عینی حاضر در محل درگیری، اظهار کردند: چهار دستگاه خودروی زرهی آمریکا خود را به سه دستگاه خودروی زرهی پلیس نظامی روسیه رسانده و در شهرک القحطانیه واقع در 30 کیلومتری شرق قامشلی راه را به روی آنها بستند، همزمان جنگنده روسی در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

از اکتبر سال گذشته که ترکیه و گروه های سوری هم پیمان آن کنترل دو شهر راس العین در حسکه و تل ابیض در رقه را به دست گرفتند، نیروهای روس و مراکز دیده بانی نیروهای سوری با توافق نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا در طول نوار مرزی سوریه-ترکیه مستقر شدند.

به گفته ساکنان منطقه، در طول چند روز گذشته خودروهای گشتی آمریکا به صورت دوره ای در تعقیب خودروهای گشتی روسیه حرکت نموده و در تقاطع های اصلی و فرعی حومه های قامشلی و دیریک آنها را متوقف می نمایند، به شکلی که نیروهای روس کوشش می نمایند خود را به گذرگاه سیمالکا و مثلث مرزی رسانده و در مناطق اطراف مرزهای سوریه با ترکیه مستقر شوند اما واشنگتن از این گذرگاه به عنوان خروجی اصلی کاروان های نظامی از پایگاه هایش در عراق برای حمایت از نیروهای مستقر در شرق فرات استفاده می نماید.

نیروهای آمریکایی استقرار خود را در حومه حسکه تقویت کردند، روز یکشنبه نیز یک کاروان شامل 50 کامیون حامل تجهیزات نظامی و مواد لجستیک که از پایگاه های آنها در اقلیم کردستان عراق به راه افتاده بودند، وارد روستای تل بیدر شد، این روستا در تقاطع آزادراه ام4 قرار داشته و به شهرک تل تمر در غرب، منطقه الدرباسیه در شمال، استان حسکه در جنوب و قامشلی در شرق می رسد. طبق گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، اول هفته جاری نیز کاروان دوم که حامل تجهیزات نظامی، مواد لجستیک و تانکر بود، وارد پایگاه آمریکا در شهرک الشدادی در جنوب حسکه شد.

طبق بیانیه این مرکز، حدود 13 دستگاه خودروی نظامی روسیه حامل تجهیزات لجستیک، اسلحه و مهمات از مناطق تحت کنترل دولت سوریه وارد پایگاه های روسیه در شهرک عین عیسی واقع در حومه شمالی استان رقه شدند.

مایلز کینگز، سرهنگ آمریکایی و سخنگوی نیروهای ائتلاف ضد داعش اظهار کرد: پنج سال قبل نیروهای ائتلاف ضد داعش در سوریه و نیروهای روسی توافقنامه هایی را برای عدم تعرض به یکدیگر به امضا کردند.

کینگز گفت: ما یک دفتر ویژه برای عدم برخورد با نیروهای روس داریم، مسکو نیز یک دفتر برای هماهنگی روزانه رفت وآمد گشت های نظامی دو طرف دارد تا برنامه ها و مقصد این خودروها و نیز حریم هوایی جنگنده ها تعیین شوند.

این مسؤول آمریکایی در ادامه توضیح داد: این یک سازوکار هماهنگی برای دستیابی به توافقی بر اساس اولویت های هر یک از طرف های نظامی است که به وسیله آن تمامی سطوح مربوط به استقرار نیروهای هم پیمان در منطقه مورد آنالیز قرار می گیرد، به این ترتیب هر یک از طرف ها کاملا آگاه است که طرف مقابل به کجا خواهد رفت و انگیزه های انجام گشت ها در این منطقه چیست. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1369

به "درگیری نظامی جدید آمریکا و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری نظامی جدید آمریکا و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید