راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی برای ورزشکاران حرفه ای

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رییس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی از راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی برای ورزشکاران حرفه ای در فدراسیون پزشکی ورزشی اطلاع داد و گفت: این کلینیک در بهمن ماه و همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی برای ورزشکاران حرفه ای

دکتر محمد بنی جمالی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: به منظور خدمات رسانی بهتر به ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان تیم ملی در تمام رشته های ورزشی، مرکز فوق تخصصی دندانپزشکی در بهمن ماه و همزمان با دهه مبارک فجر در فدراسیون پزشکی ورزشی افتتاح خواهد شد. این کلینیک به ورزشکاران حرفه ای خدمات رایگان ارائه خواهد داد و سایر ورزشکاران با داشتن کارت بیمه ورزشی و با هزینه کمتر می توانند از خدمات این کلینیک بهره مند شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هزینه کارت بیمه ورزشکاران در سال آینده افزایش پیدا خواهد نمود یا خیر؟ گفت: بیش از 3 سال است که هزینه کارت بیمه ورزشکاران مبلغ 15 هزار تومان است و هنوز سقف هزینه کارت بیمه ورزشکاران تغییری نداشته است. البته این که در سال آینده افزایش پیدا کند یا خیر در مجمع سالیانه فدراسیون که اسفندماه برگزار می گردد، تصمیم گرفته خواهد شد.

بنی جمالی اضافه نمود: از سال آینده کارت بیمه ورزشکاران اینترنتی خواهد شد و ورزشکاران برای دریافت کارت درمانی خود که براساس کد ملی هر ورزشکار است، با ثبت نام اینترنتی اقدام به دریافت کد درمانی خود نمایند.

رییس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین درباره شرایط آسیب دیدگی هادی خناری نژاد و این که آیا کتف او احتیاج به عمل جراحی دارد یا خیر؟ توضیح داد: خناری نژاد التهاب کپسول مفصلی شانه دارد که برای رفع این مشکل قرار بر این شد تا با انجام فیزیوتراپی، تمرینات ویژه آب درمانی و تمرینات سبک شرایط التهاب کتفش مورد آنالیز قرار بگیرد، اگر با درمان های مدیکال مشکل او رفع شد دیگر احتیاج به عمل جراحی نیست، در غیر این صورت جراحی آرتروسکوپی شانه بر روی او انجام خواهد شد که جراحی سبکی است و طول درمان کوتاهی دارد.

او با اشاره به کم بودن فضای درمانی در فدراسیون پزشکی ورزشی برای ارائه خدمات درمانی به ورزشکاران حرفه ای گفت: فضا برای خدمات رسانی به ورزشکاران حرفه ای در فدراسیون پزشکی ورزشی مناسب نیست. امیدوارم هر چه سریعتر وزارت ورزش و جوانان مکان مناسبی را برای راه اندازی کلینیک تخصصی در اختیار فدراسیون قرار دهد تا بتوانیم 24 ساعته ورزشکاران تیم های ملی را مانتیور کنیم و مسئله ای برای خدمات رسانی نداشته باشیم.

بنی جمالی در خاتمه از تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی اطلاع داد و اظهار داشت: کار تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی اندونزی از هفته پیش در فدراسیون پزشکی ورزشی شروع شده و سعی داریم با هماهنگی فدراسیونهای اعزامی به این بازیها، تا خاتمه سال کلیه ورزشکاران اعزامی را از نظر بعد سلامت مورد ارزیابی قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 899

به "راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی برای ورزشکاران حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی برای ورزشکاران حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید