رشد معاملات و قیمت مسکن در آذر، قدرت خرید متقاضیان پایین است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در حالیکه این روزها قدرت خرید مسکن متقاضیان رو به افول گذاشته است گزارشها از بخش مسکن به خصوص بازار مسکن نشان می دهد که فرایند نزولی قیمتها متوقف و حتی رشد داشته است.

رشد معاملات و قیمت مسکن در آذر، قدرت خرید متقاضیان پایین است

جهت دریافت خدمات طراحی نمای خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این روزها که متقاضیان خرید مسکن از شرایط نه چندان مناسب قیمتها گله دارند و قدرت خرید خود را همیشه کاهش یافته تلقی می نمایند گزارشها از بازار مسکن حاکی از این است که در آذر ماه قیمت مسکن به یک شکل کاملا آرام و با یک شیب ملایم در حال افزایش است.

بنابراین گزارش، دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز اخیرا در گزارش خود از رشد بیش از 137 درصدی معاملات در آذرماه امسال نسبت به ماه گذشته خبر داده و اعلام نموده است که آمارهای آذرماه امسال نسبت به آبان در زمینه تعداد مبایعات، متوسط قیمت هر واحد مسکونی آپارتمانی، و تعداد پروانه های صادره نیز حکایت از رشد مبایعات، افزایش قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، و کاهش صدور پروانه های ساختمانی دارد.

افزایش6/8 درصدی قیمت مسکن در آذر ماه نسبت به ماه گذشته

بر این اساس، تعداد کل مبایعات ثبت شده در آذرماه امسال 9 هزار و 664 بوده که نسبت به آمار 4 هزار و 68 ماه گذشته رشد بیش از 137 درصدی را تجربه نموده است. همچنین، متوسط قیمت هرمترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در آذرماه 13 میلیون و 474 هزار تومان بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با متوسط قیمت 9 میلیون و 631 هزار تومان، نزدیک به 40 درصد افزایش و نسبت به ماه قبل با متوسط قیمت 12 میلیون و 617 هزار تومان، افزایش 6/8 درصدی را نشان می دهد.

موضوعی که حائز اهمیت است این است که بیشتر مشاوران املاک بر این اعتقاد هستند که قیمت مسکن نمی تواند افزایش یابد چرا که قدرت خرید مسکن به آن شکل بالا نیست که متقاضیان به راحتی بتوانند اقدام به خرید نمایند.

همچنین، آمار آذرماه حاکی است که در منطقه پنج شهر تهران، تعداد یک هزار و 496 مبایعه نامه ثبت شده که بیشترین میزان خرید و فروش مسکن در این منطقه از شهر تهران بوده است. در ماه گذشته نیز منطقه پنج پیشتاز معاملات مسکن در 22 منطقه شهری تهران بود.

منطقه 19 نیز کمترین معاملات را در آذرماه با ثبت 76 معامله،به خود اختصاص داده است.

در منطقه یک شهر تهران هر مترمربع واحد آپارتمانی 30 میلیون و 854 هزار تومان معامله شد که بیشترین میزان قیمت معاملات هر مترمربع واحد مسکونی را به خود اختصاص داد و منطقه 18 شهرداری تهران نیز با میانگین 6 میلیون و 239 هزار تومان کمترین میزان قیمت در یک مترمربع واحد آپارتمانی را داشت.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 834

به "رشد معاملات و قیمت مسکن در آذر، قدرت خرید متقاضیان پایین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد معاملات و قیمت مسکن در آذر، قدرت خرید متقاضیان پایین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید