شناسایی زیرسویه نو اٌمیکرون در 3 کشور

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران (پانا) - متخصصان علوم پزشکی می گویند زیرسویه تازهِ امیکرون که به تازگی شناسایی شده، تا به امروز در هفت بیمار در سه کشور شامل آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا مشاهده شده است.

شناسایی زیرسویه نو اٌمیکرون در 3 کشور

به گزارش ایسنا، متخصصان می گویند: با استفاده از تست های پی سی آر، گونه پنهانی از سویه امیکرون را شناسایی نموده اند که ممکن است ردیابی آن دشوارتر باشد.

روز سه شنبه گزارش هایی مبنی بر شناسایی سویه نوی از امیکرون (زیرسویه) منتشر شد که محققان آن را BA.2 نامیده اند (نام سویه اولیه امیکرون BA.1 عنوان شده است).

به گزارش نشریه آنلاین تایمز نو نیوز، این زیرسویه نو امیکرون تا به امروز هفت تن را در کشورهای آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا آلوده نموده است.

با شناسایی زیرسویه نو امیکرون ممکن است مسایل در جهت کنترل شیوع این سویه پیچیده تر شده باشد.

روزنامه گاردین اخیرا در گزارشی منتشر کرد که گونه مخفی یافت شده، جهش های مشترک بسیاری با امیکرون اولیه دارد.

متخصصان می گویند: هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا زیرسویه نو امیکرون به همان صورتی انتقال می یابد که امیکرون اصلی منتشر می گردد یا خیر اما آنچه معین است این است که این زیرسویه از نظر ژنتیکی متمایز است و ممکن است رفتار متفاوتی نسبت به سویه اولیه داشته باشد .

مدیر مؤسسه ژنتیک کالج دانشگاه لندن نیز در این باره گفته است: دو گونه مختلف از سویه امیکرون شناسایی شده اند که از نظر ژنتیکی کاملا متمایزند. این دو ممکن است رفتار متفاوتی داشته باشند و ضروری است که تحقیق بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

به گفته متخصصان، ممکن است نوع نو ویروس کرونا که زیرمجموعه امیکرون قرار می گیرد، قابلیت انتقال سریع تری داشته باشد که نگران کننده است. به گفته آن ها، این موضوع می تواند بر سلامت عمومی اثر بگذارد و نشان دهد که تکه بزرگی از پازل مهار این بیماری گم شده است.

بعلاوه به نوشته روزنامه ایندیپندنت، محققان گفته اند این زیرسویه بیش از هر گونه دیگری که تا کنون دیده اند، تغییراتی در پروتئین سنبله خود داده است. فرضیاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است این بیماری از فردی دارای نارسایی ایمنی جسمی پدیده آمده باشد که مدتی طولانی حامل ویروس بوده است مثلا فردی مبتلا به اچ آی وی/ایدز که درمان نشده است.

سویه امیکرون با جهش های فراوانش در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه و لغو محدودیت های کرونایی می تواند به صورت گسترده شیوع پیدا کند.

طبق آخرین گزارش سازمان دنیای بهداشت (WHO)، سویه امیکرون کروناویروس تا به امروز دستکم در 57 کشور دنیا شناسایی شده است.

به گفته محققان، هنوز مسایل ناشناخته زیادی در خصوص سویه امیکرون و چگونگی تاثیر آن بر واکسن های کووید19 وجود دارد اما مطالعات اولیه حاکی از آن است که این سویه سرایت بیشتری نسبت به دیگر سویه های کروناویروس دارد.

محققان بعلاوه اظهار نموده اند که ممکن است علایم ابتلا به این سویه در افراد خفیف تر باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2113

به "شناسایی زیرسویه نو اٌمیکرون در 3 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی زیرسویه نو اٌمیکرون در 3 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید