فاز جدید چالش روباتیک بین چین و ایالات متحده ، محدودیت های صادراتی سنگین در راهند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، چالش روباتیک بین چین وایالات متحده موضوعی عجیب و جدید نیست. اما به نظر می رسد فاز جدیدی از این چالش در راه است. درواقع ایالات متحده برنامه ای ویژه برای بخش صادرات دارد.

فاز جدید چالش روباتیک بین چین و ایالات متحده ، محدودیت های صادراتی سنگین در راهند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ایالات متحده در نظر دارد کنترل های صادراتی را روی فهرستی عریض و طویل در حوزه فناوری های در حال ظهور چین قرار دهد.

به نظر می رسد ایالات متحده در نظر دارد با یاری محدودیت های صادراتی بخشهایی از تکنولوژی چین را که در حال توسعه سریع است فلج کند. این بخشها شامل توسعه هوش مصنوعی، فناوریهای روباتیک و محاسبات کوانتومی است.

چرا این تغییرات مهم است؟

چین به وسیله فناوریهای جدید خود فشاری استراتژیک را به آمریکا وارد نموده است. بنابراین ایالات متحده در کوشش است تا ابزارهای جدیدی را برای اعمال فشار بر چین مورد استفاده قرار دهد.

پل تریولو، تحلیلگر اقتصادی در این خصوص می گوید: ایالات متحده کوششهایی پیچیده را برای درک و آنالیز نقاط ضعف چین ترتیب داده است. چرا که نگرانی هایی عمده در مورد استفاده چین از صنایع روباتیک در حوزه نظامی دارد.

با تور چین از سفر لذت ببرید

بر اساس این نگرش می توان چنین استنباط کرد که کنترل های دولتی جزء کلیدی از کوشش برای محافظت از تکنولوژیهای حساس ایالات متحده است..

در حال حاضر اداره بازرگانی ایالات متحده مسئولیتهای جدید خود، برای تدوین برنامه های کنترل روی فناوری های در حال ظهور را شروع می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 158

به "فاز جدید چالش روباتیک بین چین و ایالات متحده ، محدودیت های صادراتی سنگین در راهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز جدید چالش روباتیک بین چین و ایالات متحده ، محدودیت های صادراتی سنگین در راهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید