مخالفت دوباره یوفا با ایده تغییر عظیم در جام جهانی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، الکساندر چفرین، رئیس یوفا یکبار دیگر مخالفت خود با برگزاری جام جهانی در بازه زمانی دو سال یکبار را خاطرنشان کرد.

مخالفت دوباره یوفا با ایده تغییر عظیم در جام جهانی

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، اعضای کنگره فیفا در هفتاد و یکمین جلسه خود موافقت کردند تا طرح برگزاری جام جهانی به صورت هر 2 سال یکبار را مورد مطالعه و آنالیز قرار دهند. پیشنهادی که اولین بار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان مطرح شد.

در این همه پرسی، 166 نفر از اعضا در مقابل 22 نفر، به آنالیز پیشنهاد مطرح شده رأی مثبت دادند تا فاصله زمانی جام جهانی مردان و زنان به 2 سال کاهش یابد. پس از جنگ جهانی دوم، مسابقات جام جهانی مردان از سال 1930 هر چهار سال یکبار برگزار می گردد. جام جهانی زنان هم از زمان شروع به کار خود در سال 1991 یک دوره چهار ساله بوده است.

اما به نظر می رسد که رفته رفته این ایده یعنی برگزاری جام جهانی در بازه زمانی دو سال یکبار رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته و اصلا بعید نیست که اعضای فیفا با این تغییر عظیم در مهمترین رقابت فوتبال در جهان موافقت نمایند؛ موضوعی که بسیاری از جمله یوفا کاملا با آن مخالف هستند.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، که پیش از این چندین بار مخالفت خود با دو سال یکبار برگزار شدن مسابقات جام جهانی را اعلام نموده بود حالا یک بار دیگر در این باره اظهار نظر نموده و می گوید: اینکه چیزی را زیاد کنیم همواره اتفاق بهتری محسوب نمی گردد. جواهری به نام جام جهانی فیفا به علت کمیاب بودنش است که چنین ارزشی دارد. برگزاری جام جهانی در بازه زمانی هر دو سال یکبار مشروعیت و اهمیت مسابقات را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1967

به "مخالفت دوباره یوفا با ایده تغییر عظیم در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت دوباره یوفا با ایده تغییر عظیم در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید