مصرف برق چین از آمریکا و اروپا پیشی خواهد گرفت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: نتایج تازه ترین تحقیق و پژوهش نشان می دهد که میزان مصرف برق چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا تا سال 2035 میلادی بیشتر از مجموع مصرف برق آمریکا و اتحادیه اروپا خواهد بود.

مصرف برق چین از آمریکا و اروپا پیشی خواهد گرفت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ موسسه تحقیقاتی آی اچ اس خاطرنشان کرد، رشد فزاینده مصرف برق چین تا سال 2035 میلادی در شرایطی خواهد بود که بخش مهمی از فراوری برق این کشور به وسیله نیروگاه های گازی تامین خواهد شد.بر اساس این گزارش چین بزرگترین مصرف نماینده انرژی دنیا به شمار می رود ولی از نظر مصرف برق هم اکنون پس از آمریکا در صندلی دوم است ولی نتایج این تحقیق نشان می دهد که تا سال 2035 میلادی مصرف برق چین از مجموع آمریکا و اتحادیه اروپا بیشتر خواهد بود.

پکن برنامه 5 ساله ای را برای افزایش ظرفیت فراوری برق نیروگاه های خود به بیش از 1490 گیگاوات تا سال 2015 میلادی طراحی نموده است. رشد فزاینده تقاضا مقام های چین را بر آن داشته است تا هر سال 80 گیگاوات به ظرفیت فراوری برق اضافه نمایند.در دو دهه اخیر میزان مصرف برق چین هر سال بیش از 4، 1 درصد بوده است که این رقم یک سوم گذشته شده است. افزایش بهره وری مصرف انرژی تاثیر زیادی بر کاهش رشد مصرف برق داشته است.

فراوری برق چین به وسیله نیروگاه های گازی تا سال 2035 میلادی ده برابر افزایش خواهد یافت و چین از نظر مصرف گاز طبیعی به رقیب جدی آمریکا تبدیل خواهد شد. گاز طبیعی هم اکنون تنها 2 درصد برق فراوریی چین را شامل می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 513

به "مصرف برق چین از آمریکا و اروپا پیشی خواهد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق چین از آمریکا و اروپا پیشی خواهد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید